کد مطلب: ۸۷۱۴۰۵

خبر خوب برای واردکنندگان خودروهای سنگین/ مشکلات ترخیص کشنده ها برطرف شد

خبر خوب برای واردکنندگان خودروهای سنگین/ مشکلات ترخیص کشنده ها برطرف شد

رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مشکلات ترخیص کشنده‌ها در گمرکات کشور رفع شده و واردکنندگان می‌توانند نسبت به ترخیص خودروهای سنگین خود اقدام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی ضیغمی با اشاره به ظرفیت بند «ث»‌ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در خصوص واردات خودروهای سنگین مورد نیاز اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۶ هزار کشنده وارد کشور شده است که می‌تواند ظرفیت مهمی را در تجارت کشور ایجاد کند؛ زیرا این کشنده‌ها شرایط را برای تسهیل و توسعه تجارت به‌ویژه با کشورهای اروپایی به دلیل مجوز ورودی که به آنها داده می‌شود، فراهم می‌کند.

رییس سازمان توسعه تجارت افزود: افرادی که از این کشنده‌ها استفاده می‌کنند از قشر زحمتکش کشور محسوب می‌شوند که با توجه به نیاز خود اقدام به تهیه این خودروها کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد این کشنده‌ها به‌ویژه در سال ۱۴۰۱ با همکاری دستگاه‌های اجرایی و گمرکات کشور ترخیص شده‌اند، خاطرنشان‌کرد: با توجه به تغییری که در ثبت سفارش و مسئولیت دستگاهی به وجود آمد، برخی ‌از دارندگان کشنده‌ها سال گذشته دچار مشکلات جدی برای ترخیص دستگاه‌های خود شدند که با تدبیر هیات وزیران در ۲۵ مردادماه مصوبه‌ای ابلاغ شد که مطابق آن کشنده‌هایی که تا پیش از این تاریخ وارد کشور شده و دارای قبض انبار هستند، بتوانند نسبت به ثبت سفارش و اصلاح آنها اقدام کنند.

ضیغمی تاکید کرد: این فرآیند مطابق دستور معاون رئیس‌جمهور در حال اجراست و دارندگان کشنده‌ها می‌توانند طی روزهای آتی نسبت به ثبت سفارش و اصلاح آن اقدام کنند و برای تسهیل در این امر از سقف و سابقه اعتباری معاف هستند.

رییس سازمان توسعه تجارت تصریح‌ کرد: با توجه به همکاری‌های انجام شده و همراهی بانک مرکزی، این افراد می‌توانند از ارز صادراتی نیز نسبت به تامین ارز خود اقدام کنند و با توافقی انجام شده با گمرک موضوع ترخیص کشنده مانند گذشته در اولویت گمرکات خواهد بود.

وی گفت: واردکنندگان کشنده‌هایی که در سال گذشته اقدام به واردات کرده و دچار مشکل شدند، در اسرع وقت و حداکثر تا ماه آینده می‌توانند کشنده‌ها را ترخیص کنند که با ترخیص ظرفیت خوبی به ظرفیت بالقوه کشنده‌ها در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و تجارت کشور افزوده می‌شود.

واردات کشنده‌های کارکرده به صادرات ایران کمک می‌کند

ضیغمی تاکید کرد: ناوگان حمل‌ونقلی کشور برای صادرات به کشورهای اروپایی مجوز نداشتند، به همین دلیل این ظرفیت قانونی ایجاد شد تا کشنده‌های دست دومی که حداکثر سه سال از عمر آنها گذشته وارد شوند که به موضوع صادرات ایران کمک بسیاری می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با ترخیص کشنده‌ها و نزدیک شدن به فصل زمستان برای صادرات محصولات کشاورزی، به ظرفیت صادرات کشور کمک کنند.

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به افزایش صادرات محصولات کشاورزی در فصل زمستان به کشورهای حوزه CIS و قفقاز شمالی، گفت: کشنده‌ها می‌توانند به صادرات به عراق، پاکستان، شرق و غرب اروپا از مسیر ترکیه که مسیر بر پایه جاده داریم، تاثیر قابل توجهی داشته باشند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش دلالهاروکنارمیزدیدوراننده هاروباحمایت صاحب ماشین میکردید

    • ناشناس

      اینا همش حرف هست کاری پیش نمی‌گذارن بره

  • ناشناس

    احسنت