کد مطلب: ۸۷۹۷۸۲

جزئیات عرضه‌ های آتی خودروهای وارداتی اعلام شد

جزئیات عرضه‌ های آتی خودروهای وارداتی اعلام شد

رئیس سازمان توسعه تجارت برنامه عرضه‌های آتی خودروهای وارداتی را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از صبح امروز عرضه شش مدل خودروی وارداتی جدید توسط پنج شرکت واردکننده در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی آغاز شده است. در حال حاضر دارندگان اولویت در این سامانه می توانند در صورت تمایل از میان این شش محصول، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. کیا سلتوس، هیوندای النترا، هیوندای کرتا، جتا VS7، چانگان CS55 پلاس و زوتی DL5 جز این شش خودروی جدید و وارداتی قرار می گیرند. همچنین شرکت‌های کوشا خودرو، KTL، ماموت خودرو، سایپا و پارس خودرو مسئولیت عرضه این خودروها را دارند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد آغاز عرضه این شش خودرو اعلام کرد: «از صبح امروز مشتریان می‌توانند برای ثبت درخواست خودروهای کره‌ای و چینی حاضر در سامانه اقدام کنند. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از افراد خودروی مورد نظرشان را انتخاب کرده‌اند و همچنان روند ثبت نام ادامه دارد».

مهدی ضیغمی در مورد نحوه رسیدگی به ثبت نام ها گفت: «از امروز مشتریان وارد سامانه می‌شوند و خودرویشان را انتخاب می‌کنند. اولویت تخصیص خودروی وارداتی به مردم، اولویت اعلامی به آن‌ها در سامانه است. اگر هم تقاضا برای خرید خودرویی بیش از ظرفیت موجود باشد، ثبت نام‌های مازاد به لیست رزرو می‌روند».

رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص شرایط عرضه خودروهای وارداتی گفت: «در حال حاضر تنها خودروهایی وارد سامانه می‌شوند که محموله آن ها در خاک کشور موجود باشد و از سویی فرایندهای مربوط به اخذ مجوزهای استاندارد، محیط زیست، تخصیص ارز، سازمان حمایت و… را طی کرده باشند. به عبارت ساده‌تر امروز هر خودرویی در سامانه عرضه می‌شود و آن تعدادی که توسط واردکنندگان برایشان دعوتنامه صادر می‌گردد، خودروی مورد نظرشان در کشور است و بزودی پس از قیمت‌گذاری نهایی، شماره‌گذاری می‌شود».

ضیغمی در مورد مشتریان رزرو برای هر خودرو گفت: «اگر مشتری در لیست رزرو محصولی مانند چانگان CS35 پلاس باشد، در حال حاضر می‌تواند درخواست خود را ویرایش کند و خودرویی دیگر را انتخاب نماید. در نوبت های بعدی هم اگر مشتری در لیست رزرو باشد، می تواند در صورت عرضه خودروی جدید انتخاب خود را ویرایش کند».

برنامه عرضه های بعدی خودروهای وارداتی چگونه است؟

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: «در هفته جاری شش خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند. از این پس به صورت هفته‌ای و بر اساس موجودی خودرو و برنامه واردکنندگان، عرضه‌ها ادامه خواهد داشت. هفته آینده محصولات دیگری در سامانه عرضه می‌شوند که در میان آن‌ها نام خودروهای ژاپنی هم وجود دارد».

ضیغمی در پایان گفت: «برنامه ما این است که هرچه سریعتر مشتریان سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند و در کمترین زمان ممکن، فرایند تحویل خودروها اتفاق بیافتد. خوشبختانه امروز چانگان CS35 پلاس به دست مشتریان رسیده است و تحویل آن ادامه دارد. برای سایر خودروهای وارداتی هم برنامه‌ای داریم تا فرایند تحویل خودرو تسریع شود و متقاضیان بتوانند خودروی وارداتی خود را هرچه سریعتر تحویل بگیرند».

منبع: آخرین خبر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.