کد مطلب: ۷۵۸۱۴۴

رشد اقتصادی از چه مسیری می‌گذرد؟

پرسش روز: کشورهای توسعه‌یافته چگونه در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفتند؟ آیا ایران هم می‌تواند از این نسخه کپی‌برداری کند؟

پاسخ کارشناس:

تمامی مطالعات تحقیقی و بررسی‌های تحلیلی نشان می‌دهد کشورهایی که در مسیر توسعه قرار گرفتند از دو طریق خصوصی‌سازی و بهبود فضای کسب‌وکار به این مهم دست یافته‌اند.

ما در کانون عالی به این نتیجه رسیده‌ایم اگر قرار است در کشور رشد اقتصادی محقق شود، از طریق ارزش افزوده و فعالیت بنگاه‌های عضو تشکل‌های کارفرمایی، محقق خواهد شد.

بنابراین در راستای ماموریت برنامه‌های کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی ایران و حوزه تشکلی به این تصمیم رسیدیم که قدری از وقت و فعالیت خود را روی بهبود فضای کسب‌وکار را متمرکز کنیم.

به دنبال این تصمیم قرار شد در حوزه‌های مختلف به جهت بهبود فضای کسب‌وکار کار را پیش ببریم. از آنجایی که کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی ایران با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی قرابت بیشتری دارد و به نوعی شریک اجتماعی این کانون است، بدین‌جهت این برنامه‌ها از این مسیر آغاز کردیم.

در دیداری که روز یازدهم بهمن ماه 1401 رهبر انقلاب با فعالان اقتصادی و کارآفرینان داشتند، نکات بسیار مهم و قابل‌توجهی را فرمودند، از جمله اینکه ایشان اشاره کردند کشور چاره‌ای ندارد جز دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی پایدار.

ایشان در این دیدار به رشد اقتصادی، سهم بخش خصوصی در اقتصاد و به اشتباه استراتژیکی که در اول انقلاب به بخش خصوصی شده بود، اشاره کردند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به اجتناب و نهی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و دخالت در امور بخش‌ خصوصی، بنگاه‌های اقتصادی، ضرورت سرمایه‌گذاری، اهمیت بهبود فضای کسب‌وکار و مقررات‌زدایی اشاره داشتند.

در همین زمینه کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی ایران سعی خواهد کرد هر 45 روز یک بار با استفاده از ظرفیت کارشناسی که در تشکل‌های عضو و کانون‌ها سراسری و استانی وجود دارد بتوانیم مسائل و مشکلات حوزه کافرمایی را شناسایی کنیم. همچنین در تعامل با دستگاه‎‌های مختلف بتوانیم قدمی برای کاهش قوانین دست‌وپاگیر در حوزه کسب‌وکار برداریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.