حجم ویدیو: ۱۷.۸۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

آینده دلار و طلا چگونه است؟ / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۱۵ آبان

به گزارش تجارت‌نیوز، بازارهای مالی امروز با ادامه روند صعودی شاخص بورس همراه بود. قیمت دلار در بازار آزاد امروز افزایش داشت و به کانال ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. در بازار رمزارزها روند با ثبات کم‌رنگ شد و قیمت‌ها در ۲۴ ساعت گذشته کمی کاهش یافت. بازار رمزارزها از دیروز تا امروز اگرچه

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای مالی امروز با ادامه روند صعودی شاخص بورس همراه بود. قیمت دلار در بازار آزاد امروز افزایش داشت و به کانال ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. در بازار رمزارزها روند با ثبات کم‌رنگ شد و قیمت‌ها در ۲۴ ساعت گذشته کمی کاهش یافت.

بازار رمزارزها از دیروز تا امروز

اگرچه بیت‌کوین و اتریوم نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ریزش کردند اما بسیاری از آلت‌کوین‌ها روندی صعودی داشتند و رشد کردند.

اندیکاتور مکدی روی محدوده ۶۲ هزار دلار سیگنال فروش صادر کرده است و شاخص مقاومت نسبی زیر محدوده خنثی حرکت می‌کند.

سیگنال‌های تکنیکال برای بیت‌کوین چندان مطلوب نیست اما همه عقیده دارند محدوده ۶۰ تا ۶۱ هزار دلار محدوده حمایتی معتبری است.

MFI زیر محدوده خنثی و در حال ورود به محدوده اشباع فروش است و این سیگنال بدی محسوب می‌شود.

داده‌های کوین‌مارکت‌کپ نشان می‌دهد که بیت‌کوین هنوز مورد توجه خریداران قرار نگرفته و بعد از صعود تاریخی بیت‌کوین حالا تمرکز بازار روی آلت‌کوین‌ها است.

ون‌دوپوپ عقیده دارد کمی طول می‌کشد تا روند صعودی بیت‌کوین شروع شود. این کارشناس عقیده دارد بیت‌کوین در صورتی صعودی می‌شود که محدوده ۶۴ هزار دلار را پشت سر بگذارد.

«ما فعلا بین ۵۸ تا ۶۴ هزار دلار نوسان داریم و اگر بخواهم صعود کنیم باید ۶۴ هزار دلار را پشت سر بگذاریم. بعد از عبور از ۶۴ هزار دلار احتمالا مقاومت بعدی بیت‌کوین محدوده ۷۲ هزار دلار است.»

پیش‌بینی بورس

بازار سهام، امروز برای چهارمین روز متوالی سبز بود. رشد بیش از سه درصدی شاخص کل و هم‌وزن در حالی اتفاق افتاد که شاخص کل رکورد زد و به محدوده یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد رسید. اما آیا روند بازار که با سیگنال وزیر اقتصاد به حقوقی‌های بورسی و گفتگوی رئیس سازمان بورس در تلویزیون به صورت دستوری مثبت شده، در ادامه این هفته ماندگار خواهد بود؟

نیما آزادی، کارشناس بازار سهام گفت: در چند وقت اخیر که رکود بر بازار حاکم بود هم شرکت‌ها گزارشات شش ماهه خیلی خوبی روانه بازار کردند و P/E تحلیلی خیلی از سهم‌ها به ۵٫۵ رسید که عدد فوق‌العاده خوبی است. این در حالی است که تابستان سال گذشته میانگین P/E بازار به ۳۷ واحد رسیده بود.

وی ادامه داد: اما در چند وقت اخیر با بهبود شرایط و ثبات قیمت دلار، روند بازار همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود به ثبات رسیده که باعث استقبال نسبی از بازار هم خواهد شد.

آزادی در خصوص وضعیت بازار فردا بیان کرد: این وضعیت می‌تواند ادامه‌دار باشد البته به شرط آنکه مسئولان برای اینکه بخواهند در بخش‌های دیگر مثل اوراق افزایشی اعمال کنند، به صورت مصنوعی فشار عرضه را اضافه نکنند.

پیش‌بینی‌ها در بازار دلار و طلا

فروشندگان طلا می‌گویند خرید و فروش در بازار طلا تقریبا به صفر رسیده است. گویا اکنون تنها کسانی که در روزهای آینده مراسم عروسی دارند، متقاضی هستند و به بازار مراجعه می‌کنند. البته که حجم خرید آنها هم قابل توجه نیست.

رئیس اتحادیه طلای تهران با اشاره به پیش‌بینی خود نسبت به آینده بازار طلا توضیح داد: مذاکرات در آذر جدی می‌شود اما فعلا معامله‌گران بازار هم منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند. از این‌رو پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در هفته پیش‌رو نوسان شدیدی نداشته باشد یعنی احتمالا قیمت طلا ثابت باقی بماند.

ابراهیم محمدولی به تجارت‌نیوز گفت: در شش روز گذشته تقریبا بازار ارز روند با ثباتی داشته و در این شرایط استقبال مردم نسبت به خرید طلا کمتر می‌شود. فعلا بازار طلا راکد است و چندان خریدار و فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد.

کاهشی‌ها سعی دارند اخبار مربوط به شروع مذاکرات هسته‌ای را برجسته کنند، عده دیگری از معامله‌گران سعی می‌کردند احتمال رسیدن به یک توافق هسته‌ای را کم جلوه دهند. دسته دوم به واسطه نشانه‌هایی تاکید می‌کنند که مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و از این طریق در پی تشویق گروهی از معامله‌گران برای قرار گرفتن در موقعیت خرید هستند. آنها عنوان می‌کنند که ایران خواستار دریافت تضمین‌هایی است که آمریکا دیگر از برجام خارج نمی‌شود، ولی طرف آمریکا همچنان راضی به چنین موضوعی نشده است.

این روزها بازار درگیر نبردهای خبری است. در نتیجه طبیعی است که افزایشی‌های بازار برای ابتدای هفته نقشه‌های خاص خود را داشته باشند. آنها در صورت حفظ محدوده ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومانی می‌توانند حمایت خریداران را به بازار برگردانند.

آخرین اخبار اقتصادی را در سایت تجارت‌نیوز دنبل کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.