کد مطلب: ۸۵۹۹۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

میراث چندین میلیارد دلاری هری پاتر برای اقتصاد هنر

سری فیلم‌های هری پاتر نقطه عطفی در تاریخ سینمای جهان به شمار می‌آید و تاثیر بسزایی براین صنعت گذاشت.‌این مجموعه فیلم صرفا به تاثیرگذاری بر صنعت سینمای جهان بسنده نکرد و ردپای آن به بخش‌های مهم کشورهای مختلف من‌جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ، گردشگری و .. هم کشیده شد.

زهره جهان‌بخش/ به گزارش تجارت‌نیوز ، آن روزها که جوآن رولینگ، مشهور به جی.کی رولینگ نویسنده و فیلمنامه‌نویس بریتانیایی در گوشه‌ای مشغول نوشتن داستان‌های هری پاتر بود، تصورش را هم نمیکرد که روزی بتواند با خلق داستان‌های فانتزی خود انقلابی در بریتانیای کبیر پدید آورد و بعدها شاخه‌های این انقلاب به دیگر کشورهای جهان هم سرایت کند. نوشته‌های رولینگ باعث شد که تا سال‌های سال نه تنها نوجوانان و جوانان، که در تمامی سنین مختلف او را بابت جهان جادویی که آفرید مورد ستایش قرار دهند.

در سلسله ویدیوهای تجارت‌نیوز با موضوع « داستان یک برند»، اینبار به بهانه ساخت سریال هری پاتر توسط کمپانی برادران وارنر سعی کرده‌ایم به دنیای جادو جنبل او سفر کنیم و نگاهی داشته باشیم اقتصاد عظیمی که حول و محور این مجموعه کتاب‌های هفت جلدی به وجود آمد. برندی که محبوبیت بالایی در میان جوانان و نوجوانان پیدا کرد و چرخش مالی چند میلیارد دلاری در اقتصاد جهان پدید آورد.

هری پاتر، پسری که زنده ماند

این داستان روایت‌گر پسرک یتیمی به نام هری پاتر است که با دوستانش در مدرسه سحر و جادوی هاگوارتز به نبرد با جادوگر سیاه یا همان لرد ولدمورت می‌پردازد.

این رمان پولساز‌ترین رمان تاریخ ادبیات است و توانست چرخش مالی میلیارد دلاری ایجاد کند. رشته‌رمان‌های هری پاتر با فروش بیش از نیم میلیارد نسخه به ۸۰ زبان مختلف افتخارات بین‌المللی زیادی کسب کرد و رکوردهای جهانی را شکست. این فرنچایز توانست با اختلاف زیادی رکوردهای سری ارباب ‌حلقه‌ها را بشکند و از دور خارج کند.

ساخت مجموعه فیلم‌های این رمان توسط کمپانی برادران وارنر هم آتش محبوبیت این رمان را شعله‌ور تر کرد و به تصویر کشیدن آنچه که رولینگ در کتاب‌هایش می‌گفت برای طرفداران جالب و هیجان‌انگیز بود به طوری که هر هشت فیلم هری پاتر بیش از ۷.۷ میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش داشته‌اند.

حالا جدای از کتاب‌ و فیلم، سریال هری پاتر هم در دست ساخت است و قرار است هر فصل از سریال به یک جلد از کتاب هری پاتر اختصاص یابد. این فرنچایز حالا قرار است جور دیگری به تصویر کشیده شود. گمان‌ها بر این است که با این اتفاق عصری جدید از دنیای جادوگری آغاز می‌شود و به پدیده فرهنگی پاترمنیا یا همان علاقه شدید به داستان و فیلم هری پاتر دامن زده می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.