حجم ویدیو: ۴۴.۳۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۱۰ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

رونالدو با کدام تصویر از ورزشگاه آزادی مواجه خواهد شد؟/چهره مخدوش «آزادی»

وضعیت نامناسب ورزشگاه آزادی، حواشی رویارویی دو تیم پرسپولیس و النصر را به اوج خود رسانده است. در این گزارش ویدئویی نگاهی داریم به تاریخچه و وضعیت امروز ورزشگاه آزادی که رونالدو به عنوان ابرستاره میلیون دلاری جهان فوتبال شاهد آن خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، این وضعیت ورزشگاه آزادی است آن هم در آستانه بازی سه‌شنبه پرسپولیس و النصر در چهارچوب هفته اول مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه آسیا فصل 2023، 2024.

حضور رونالدو در ورزشگاه آزادی

مسابقه‌ای که به واسطه حضور یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو، نه تنها در کانون توجه ایرانیان و عربستانی‌ها بلکه مورد توجه کل دنیا قرار گرفته است.
اما به نظر نمی‌رسد ورزشگاه آزادی آماده این مهمانی باشد. چند ماهی می‌شود که سکوهای فرسوده این ورزشگاه به خاطر بازسازی تخریب شده‌اند، چمن استادیوم اول ایران دیگر شبیه گذشته نیست و مشکل بی‌آبی تهران گریبان آن را نیز گرفته است.
به این موضوعات باید برخی مشکلات زیرساختی نظیر مشکل نورافکن‌های آزادی، تونل‌ها و تأسیسات ورزشگاه را نیز اضافه کرد. همین چند وقت پیش بود که در جریان بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان و قبل‌تر از آن در جریان بازی پرسپولیس و آلومنیوم اراک، برق نورافکن‌های استادیوم برای مدتی قطع شد تا بر همگان ثابت شود که مشکل آزادی فراتر از بحث چهارتا سکوی فرسوده و چمن آن است.

نبود سیستم کمک داور ویدئویی

نداشتن سیستم کمک داور ویدئویی مشکل بزرگتری بود که حتی بهانه‌ای شد برای انتقال میزبانی مسابقات آسیایی از ایران به یک کشور ثالث.
چهره ورزشگاه آزادی در ایران این روزها در حالی مخدوش است که 50 سال پیش و در زمان افتتاح این ورزشگاه، هیچ کدام از کشورهای خاورمیانه حتی رویای داشتن چنین ورزشگاهی را هم نمی‌توانستند داشته باشند. اما اکنون قطر با استادیوم‌های فوق مدرنی که ساخته از جام جهانی میزبانی می‌کند، عربستان علیرغم داشتن چندین استادیوم استاندارد، به فکر ساختن 4 استادیوم جدید برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال2027 و احتمالاً جام جهانی 2030 است. در این میان حتی عراق نیز در چند سال گذشته چندین استادیوم خوب و مدرن در چندین شهر از جمله کربلا و نجف ساخته که حتی گفته شده برخی از آنها توسط مهندسان و شرکت‌های ایرانی طراحی شده است.
حالا باید منتظر بود و دید با برگزاری بازی پرسپولیس و النصر در ورزشگاه آزادی آن هم بدون حضور تماشاگران چه تصویری از ایران به جهان مخابره خواهد شد آن هم در شرایطی که این بازی به واسطه حضور رونالدو قطعاً مورد توجه بسیاری از مردم جهان خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.