حجم ویدیو: ۴۴.۷۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۶:۵۹ دانلود ویدیو

در میزگرد تجارت‌نیوز با حضور فعالان صنعت ارز دیجیتال مطرح شد:

رونق بازارهای موازی و زیرزمینی رمز ارز در سایه محدودیت‌ صرافی‌های داخلی

سینا مناجاتی‌پور سینا مناجاتی‌پور

صنعت رمزارز در ایران هنوز متولی مشخصی ندارد و تکلیف ماهیت آن نیز مشخص نیست. در چنین شرایطی، برخی فعالان این حوزه می‌گویند محدودیت‌های ناگهانی و متعدد برای صرافی‌های داخلی باعث رونق بازارهای موازی و زیرزمینی رمز ارز در کشور شده است. تجارت‌نیوز در میزگردی با حضور امید امین‌زاده رئیس هیات‌مدیره صرافی آبان تتر و بردیا احمدنیا هم‌بنیانگذار و مدیر عملیات ولکس به این موضوع پرداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سال‌های اخیر تعدادی صرافی ارز دیجیتال در کشور شکل گرفته‌اند که برخی عملکرد شفاف‌تری دارند و فعالیت بعضی از آنها با ابهامات و چالش‌هایی مواجه بوده است. اما به هر حال هنوز هیچ نهاد و قانون مشخصی بر عملکرد آنها نظارت ندارد و خط‌مشی فعالیت این صرافی‌ها را مشخص نمی‌کند. در چنین شرایطی، تصمیمات یک‌شبه برخی نهادها محدودیت‌هایی را برای آنها ایجاد کرده که گروهی معتقدند به رونق بازارهای موازی و زیرزمینی رمز ارز منجر شده‌ است.

امید امین‌زاده رئیس هیات‌مدیره صرافی آبان تتر و بردیا احمدنیا هم‌بنیانگذار و مدیر عملیات ولکس، با حضور در میزگرد تجارت‌نیوز در مورد صنعت ارز دیجیتال در کشور، به چالش‌های این حوزه پرداخته‌اند. از جمله اینکه ماهیت آن هنوز مشخص نیست، متولی و قانون مشخصی ندارد و نهادهای مختلف محدودیت‌هایی را به صورت ناگهانی و بدون مشورت با فعالان این حوزه برای صرافی‌ها ایجاد می‌کنند که مشکل‌ساز شده است. از جمله اینکه توسعه‌دهندگان آنها نمی‌دانند، آیا باید برای توسعه کسب و کار خود برنامه‌ریزی کنند یا خیر و چه خدماتی را می‌توانند به مشتریان خود ارائه کنند؟ نتیجه چنین شرایطی این است که کاربران این بازار، نیاز خود را از طریق بازارهای موازی و زیرزمینی رمز ارز تامین می‌کنند.

در ویدئویی که در پیوست آمده، بخش سوم میزگرد تجارت‌نیوز را در مورد صنعت و بازار رمزارز ایران، با حضور امین‌زاده و احمدنیا مشاهده می‌کنید.

بخش نخست این میزگرد را در گزارش توسعه صنعت رمزارز در ایران و بخش دوم را در گزارش فرار سرمایه از بازار رمزارز ایران ببینید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.