خبر مهم:

حجم ویدیو: ۲۰.۵۱M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۲۷ دانلود ویدیو

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس، به «تجارت‌نیوز» پاسخ داد:

زمان ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده مشخص شد/ خرید وقت به سبک وزار صمت!

فرحان پورسلیم فرحان پورسلیم

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده با وجود اینکه چندین ماه پیش تصویب شده است، اما به هر بهانه‌ای که شده از سوی دولت ابلاغ نمی‌شود. جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس، در این باره به تجارت‌نیوز پاسخ می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق اظهارات نمایندگان مجلس بیش از چهار ماه از بررسی آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون زیربنایی مجلس می‌گذرد؛ اما بنابر دلایل نامعلوم از سوی دولت ابلاغ نمی‌شود. از سوی دیگر واردات خودروهای نو هم با انجام تغییراتی در بندهای مربوط به خودروهای برقی در تاریخ 23 دی ماه سال جاری توسط محمد مخبر، معاون اول رئیس دولت ابلاغ شد.

از حدود چند ماه گذشته که آیین‌نامه خودروهای کارکرده به تصویب رسید، عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، همواره اعلام می‌کند که احتمالاً ابلاغ آن از هفته آینده کلید می‌خورد؛ اما چندین ماه از وعده‌های این‌چنینی جناب وزیر می‌گذرد و دولت هنوز هم قادر به ابلاغ آیین‌نامه فوق نبوده است. گویا این به ترفند وزارت صمت برای خرید وقت تبدیل شده است.

در این باره جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس، به سوال تجارت‌نیوز مبنی‌بر زمان ابلاغ آیین‌نامه خودروهای کارکرده پاسخ می‌دهد.

ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به سال بعد موکول می‌شود؟

جلال رشیدی‌کوچی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه خودرو شهرآفتاب ضمن اشاره به ضعف مدیریتی دولت در ابلاغ آیین‌نامه خودروهای کارکرده به تجارت‌نیوز گفت: آذر ماه سال جاری مجلس مهلت سه ماهه جهت ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو به وزارت صمت داد که وضعیت آن نهایتاً تا اسفند ماه مشخص شود و گویا این آیین‌نامه در کمیسیون زیربنایی دولت و حتی در هیأت دولت هم به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که با تصویب آیین‌نامه در کمیسیون زیربنایی دولت، گام اول برای واردات خودروهای کارکرده برداشته شده است؛ اما با وجود اینکه زورشان به ابلاغ نکردن آیین‌نامه نمی‌رسد، در اجرای واردات سنگ‌اندازی‌هایی صورت می‌گیرد. برای مثال روند عادی ترخیص خودرویی که کمتر از یک هفته است حداقل دو تا سه هفته طول می‌کشد که نوعی سنگ‌اندازی است. اما در نهایت به نظر می‌رسد که آیین‌نامه خودروهای کارکرده پس از انتخابات مجلس ابلاغ می‌شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.