خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۱۴۳

علی‌اصغر سمیعی، تحلیلگر بازارهای مالی، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» پاسخ داد:

جوابتو؛ بازار توافقی ارز، قیمت دلار را رام می‌کند؟ (ویدئو)

حجم ویدیو: ۴۰.۷۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۱۲ دانلود ویدیو

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، به‌تازگی موضوع راه‌اندازی بازار توافقی ارز یا تالار ارز اشخاص را با هدف رفع مشکلات صادرکنندگان بخش خصوصی مطرح کرده است. برخی از کارشناسان اقتصادی در این خصوص می‌گویند، با توجه به اینکه مجلس مساله قیمت دلار را در هفته‌های گذشته بررسی و فرزین را موظف به پاسخگویی کرده است، رئیس کل بانک مرکزی کوشیده ایده جدیدی دست‌وپا کند. با این حال علی‌اصغر سمیعی، کارشناس بازارهای مالی، معتقد است قیمت دلار دستوری‌ و تشکیل این بازارها بهانه است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار و توقف آن در کریدور ششم در ماه‌های ابتدایی سال موضوعی بود که اعتراض مجلس را در پی داشت و رئیس کل بانک مرکزی درباره آن توضیحاتی داد. بعد از آن اما دلار کاهش پلکانی داشت و به کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت.

در همین راستا محمدرضا فرزین سکاندار بانک مرکزی علاوه بر ارائه توضیحاتی در خصوص روند قیمت دلار به ارائه ایده‌هایی همچون راه‌اندازی تالار ارز اشخاص پرداخت. قرار است این تالار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در آینده نزدیک راه‌اندازی شود.

قیمت‌ ارز غیرواقعی و دستوری است

تجارت‌نیوز در گفت‌وگو با علی‌اصغر سمیعی کارشناس اقتصادی به بررسی راه‌اندازی تالار ارز اشخاص پرداخته است. این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه موضوع قیمت توافقی بارها مطرح شده گفت: «قطعاً قیمت باید توافقی باشد. آقایان بازار متشکل یا مبادله‌ای تشکیل می‌دهند اما در واقع این موضوع با هدف تعیین قیمت نیست و قیمت‌ها غیرواقعی و دستوری است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.