حجم ویدیو: ۴۴.۱۰M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۰۹ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز، گزارش می‌دهد:

بلاکچین؛ زنجیره‌ای محکم از اطلاعات

دنیای رمزارزها سرشار از اصطلاحات تخصصی است؛ بلاکچین نیز یکی از آن واژگانی است که آشنایی و آگاهی از آن از الزامات به شمار می‌آید. در این قسمت از برنامه ارز و رمز به تعریف و تشریح آن پرداخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، دنیای رمزارزها به غیرِ متمرکز بودن، شفافیت و امنیت بالا شناخته می‌شود. اما این ویژگی‌ها نتیجه وجود فناوری‌های پیشرفته است؛ یکی از مهم ترین این فناوری‌ها بلاکچین است که از آن به عنوان پدیده‌ای انقلابی یاد می‌شود.

بلاکچین چیست؟

بلاکچین، که به عنوان زنجیره بلوکی نیز شناخته می‌شود، یک پایگاه داده توزیع شده است که در آن اطلاعات به صورت زنجیره‌ای از بلوک‌ها ثبت می‌شود. هر بلوک شامل اطلاعات مربوط به تراکنش‌های قبلی، یک مهر زمانی و یک شناسه منحصر به فرد به نام هش است.

بلاکچین دارای مزایای فراوانی است که در این میان می‌توان به امنیت، شفافیت، غیر متمرکز بودن و کارآمدی آن اشاره کرد. معایب بلاکچین نیز شامل مقیاس پذیری، مصرف انرژی بالا، پیچیدگی و مقرارات گذاری است.

آینده بلاکچین چیست؟

بلاکچین یک فناوری نوظهور با پتانسیل انقلابی در بسیاری از صنایع است. با وجود چالش‌هایی که پیش روی آن است،  به نظر می‌رسد که بلاکچین در سال‌های آینده به نقش خود در دنیای دیجیتال ادامه دهد و گسترش یابد.

در این قسمت از برنامه ارز و رمز به تشریح و تعریف این واژه تخصصی به شکلی کاربردی پرداخته‌ایم.

آموزش‌های مربوط به دنیای ارزهای دیجیتال را در صفحه آموزش ارز دیجیتال تجارت‌نیوز ببینید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد؛ همچنین با توجه به نوسانات بالای قیمتی در این بازار لازم است قیمت‌ها در لحظه بررسی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.