کد مطلب: ۲۵۳۳۴۷

هشدار درباره مصرف آبمیوه‌های قاچاق

هشدار درباره مصرف آبمیوه‌های قاچاق

بازرس انجمن کنسانتره و آبمیوه گفت: آبمیوه‌های قاچاق با نام برندهایی از کشورهای مانند کره جنوبی، سنگاپور، تایلند، امارات و از طریق دریا یا زمین وارد کشور می‌شوند.

مهرداد شمس مولوی، بازرس انجمن صنایع کنسانتره و آبمیوه ایران، با اشاره به اینکه آبمیوه‌های خارجی ۳۵ درصد سهم بازار ایران را در اختیار دارند اما تنها ۵۰ درصد این آبمیوه‌ها از مبادی رسمی‌و قانونی وارد می‌شوند و شماره مجوز ورود دارند، گفت: دلیلی برای واردات آبمیوه نیست اما متاسفانه نظارت قدرتمندی بر ورود آبمیوه‌های خارجی وجود ندارد و از طرف دیگر حاشیه سود این نوشیدنی‌ها برای فروشنده بسیار بالا و به صرفه است، زیرا آبمیوه داخلی ۱۵ تا ۱۷ درصد برای سوپرمارکت‌دارها سود دارد اما آبمیوه خارجی قاچاق ۵۰ درصد سود دارد زیرا مالیات و گمرگی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازرس انجمن کنسانتره و آبمیوه با اشاره به اینکه آبمیوه‌های قاچاق با نام برندهایی از کشورهای مانند کره جنوبی، سنگاپور، تایلند، امارات و از طریق دریا یا زمین وارد کشور می‌شوند، گفت: اطلاعی از اینکه این کالاها از کدام مرزها وارد می‌شوند، نداریم اما به طور حتم از مرزهایی که نظارت کمتری روی آنها وجود دارد؛ این اتفاق می‌افتد.

شمس مولوی با اشاره به تلاش سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای نظارت بر آبمیوه‌های قاچاق گفت: اگر سازمان حمایت نظارت موثری نداشت آنگاه بازار از آبمیوه خارجی اشباع شده بود. ما هم فهرستی از آبمیوه‌های قاچاق به سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان داده‌ایم و این سازمان هم وظایف خود را به درستی انجام داده است اما به هرحال این سازمان هم ظرفیت‌های محدودی دارد.

او در ادامه درباره مصرف آبمیوه خارجی قاچاق هشدار داد و گفت: تاریخ مصرف اکثر آبمیوه‌های قاچاق یا تمام شده یا مدت کمی‌از انقضای آن باقی مانده است. تاریخ تولید بسیاری از آنها تغییر داده‌ می‌شود. بنابراین مصرف‌کنندگان عزیز نباید این آبمیوه‌ها را مصرف کنند و در انتخاب آبمیوه برای خرید دقت لازم را داشته باشند.

منبع: نوش‌آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.