کد مطلب: ۲۶۳۸۴۵

تولید با کیفیت‌ترین زیتون کشور در سیستان

تولید با کیفیت‌ترین زیتون کشور در سیستان

رئیس دانشگاه زابل گفت: پرورش زیتون یکی از ظرفیت‌های منطقه سیستان است که باید در این رابطه از طرح‌های علمی و پژوهشی برای توسعه این محصول حمایت کرد.

دکتر بهلولی در این رابطه افزود: براساس بررسی‌ها و آزمایش‌های انجام شده شوری، کم آبی، سردی و گرمای هوای منطقه باعث شده تا با کیفیت‌ترین زیتون و روغن زیتون کشور در سیستان تولید شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ،بهلولی در خصوص تولید نهال زیتون در این دانشگاه نیز گفت: دانشگاه زابل ظرفیت تولید 300 هزار اصله نهال زیتون را دارد.

رئیس دانشگاه زابل در ادامه گفت: در سال جاری نیز افزون بر 10 هزار اصله نهال از سوی این دانشگاه میان مردم توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: هسته‌های پژوهشی مختلف در حوزه‌های زیتون، جلوگیری از تبخیر آب، تغییر اقلیم و ریزگردها، شترمرغ، انرژی های تجدیدپذیر، بازاریابی و مبادلات مرز، گردشگری و سیستان شناسی در چند سال اخیر در دانشگاه زابل ایجاد شده است‌.

وی تصریح کرد: این هسته‌ها بر اساس ظرفیت‌های شهرهای شمال سیستان و بلوچستان ایجاد شده است و آخرین دستاوردهای علمی در این هسته‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد‌.

رئیس دانشگاه زابل گفت: روش‌های نوین باید جایگزین روش‌های گذشته تولید زیتون منطقه شود.

بهلولی افزود: با توجه به خشکسالی و کاهش حجم ورود آب به منطقه، مردم به ویژه کشاورزان باید به سمت کشت‌های زراعی کم آب، باغی و گلخانه‌ای تشویق و ترغیب شوند‌.

وی اظهار کرد: 130 رقم گیاه دارویی مناسب با شرایط آب و هوایی شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که می‌توان با کشت‌های اندک درآمد خوبی را ایجاد کرد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.