کد مطلب: ۲۶۴۵۰۹

پنج طرح راکد کشاورزی در پارس‌آباد احیا می‌شود

پنج طرح راکد کشاورزی در پارس‌آباد احیا می‌شود

فرماندار پارس‌آباد مغان گفت: امسال پنج طرح سرمایه‌گذاری مهم راکد در بخش کشاورزی این شهرستان با اعطای تسهیلات از محل اشتغال فراگیر و پایدار روستایی دوباره احیا می‌شود.

علی علایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید افزود: وجود 85 واحد صنعتی که 11 واحد آن نیز غیر فعال می باشد برازنده جایگاه و شان شهرستان پارس‌آباد به عنوان قطب تولیدات کشاورزی کشور نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به استان اردبیل گفت: باید از فرصت های به وجود آمده و نیز ظرفیت های تسهیلات حمایتی دولت و مزیت‌های مرزی و سرمایه گذاری برای جذب و دعوت از سرمایه گذاران صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین احیا کشت و صنعت‌های دامپروری مغان و پارس به نحو احسن بهره‌برداری کرد.

او اظهار کرد: زمینه افزایش سطح اشتغال و تولید و ارزش افزوده محصولات در این شهرستان فراهم و از خام فروشی صرف جدا شد.

در این جلسه مسائل و مشکلات تعدادی از واحدهای صنعتی و دلایل رکود و یا تولید با ظرفیت پایین این واحدها بررسی و بر تلاش و اهتمام همه مدیران و دستگاههای اجرایی شهرستان برای جذب و حمایت و احیا طرح‌های سرمایه‌گذاری به خصوص صنایع تبدیلی و تکمیلی همچون صنایع مرتبط با کشت پنبه که به عنوان محرک اشتغال می‌باشد، تاکید شد.

شهرستان پارس آباد مغان در شمال اردبیل در تولید چغندر قند و استحصال محصولات این حوزه، سرآمد استان‌ اردبیل و سایر شهرهای کشور است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.