کد مطلب: ۲۶۶۴۴۲

پرداخت نقدی نیمی از پول گندم‌کاران

پرداخت نقدی نیمی از پول گندم‌کاران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری شده و ۵۰ درصد هزینه بخش اول آن به گندم‌کارانی که تا ۲۰ خرداد گندم خود را تحویل داده‌اند، به صورت نقدی پرداخت شده است.

یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل ­­شرکت بازرگانی دولتی گفت: تا کنون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری شده و ۵۰ درصد هزینه بخش اول آن به گندم کارانی که تا ۲۰ خرداد گندم خود را تحویل داده‌اند، به صورت نقدی پرداخت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مابقی بدهی افرادی که گندم ارائه کرده‌اند، پس از ثبت اطلاعاتشان در سامانه پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: در برخی موارد تنگناهایی برای تامین مالی پرداخت خرید ها وجود دارد که دولت و سایر بخش‌های مسئول در حد توان حمایت‌های مناسبی از این بخش داشته اند تا پول کشاورزان به موقع پرداخت شود.

مدیر عامل ­­شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم با سرعت در حال انجام است، ادامه داد: منابع مالی دولت در قانون بودجه تعریف می‌شود که هم اکنون مشکلاتی در این بخش داریم و ­امیدواریم به زودی حل شود.

مهندس سیف با اشاره به اینکه دولت در قالب خرید تضمینی در حال خرید گندم است، افزود: دولت براساس قانون خرید تضمینی، مکلّف است گندم را از کشاورزانی که قادر به فروش این محصول در بازار نیستند، با قیمت تعیین شده از کشاورزان خریداری کند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.