کد مطلب: ۶۰۶۱۸۱

ساداتی نژاد تشریح کرد:

آخرین خبرها از «دامدار کارت»

آخرین خبرها از «دامدار کارت»

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دامدار کارت چهارشنبه هفته جاری در راستای تسهیل در ارائه خدمات و رفع نیاز دامداران کشور رونمایی شد که با سود ۱۱ درصد و با سقف ۵۰، ۱۰، ۲۰ میلیون تومانی برای تامین نهاده مورد نیاز دامداران در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی روز شنبه ۲۲ آذر در قرارگاه امنیت غذایی استان مرکزی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم با محصولات کشاورزی به صورت روزانه ارتباط دارند لذا رصد و پایش این حوزه نیز باید به صورت روزانه انجام شود.

وی افزود: تالاب میقان اراک از جمله کانون‌های آنفلوانزاست که باید با دقت و حساسیت مورد توجه قرار گیرد.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر بازرسی هوشمند تصریح کرد: در استان مرکزی نیز باید همانگونه که توزیع هوشمند انجام می‌شود، بازرسی هوشمند نیز برای نظارت هرچه بیشتر بر قیمت محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

ساداتی نژاد بیان کرد: زیرساخت‌های بازارگاه برای توزیع اینترنتی محصولات کشاورزی باید در اراک نیز ایجاد شود.

وی ضمن اشاره به کمبود خودرو و نیروی انسانی برای کنترل قیمت محصلات کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: از استانداری مرکزی انتظار می‌رود که برای کنترل هرچه بهتر قیمت محصولات کشاورزی یک خودرو از هر دستگاه به صورت امانی در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: بر اساس قراری که با سازمان صمت بوده باید پرسنل و خودرو نیز برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی در اختیار جهادکشاورزی قرار گیرد.

ساداتی نژاد اظهار کرد: در راستای رفع انباشت دام پرواری، پشتیبانی امور دام طبق توافق خرید تضمینی را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: نهاده به طور ۱۰۰ درصدی فقط به دامداری صنعتی و طیور تخصیص داده می‌شود و عملا بخش دام روستایی و عشایری فقط به عنوان کمک نهاده دریافت می‌کنند و دامداری گوشتی از سبد قیمت‌گذاری خارج شده است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه کشاورزی را در صفحه کشاورزی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همش الکی هرکی ازخودش یه حرفی میزنه

    • ناشناس

      چیکار باید کرد

  • ناشناس

    پس چی شد خبری از دامدار کارت نشد کسی گرفته؟فقط بلد بودند حقوق معلما رو زود زیاد کنن دوساله صدای دامدارو نمیشنوند

  • ناشناس

    کی میخواهین بدین گوسفندانمون تموم شدن