کد مطلب: ۸۹۸۸۶۹

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور تجارت:

سازوکار خرید غلات از روس‌ها تعیین شد

سازوکار خرید غلات از روس‌ها تعیین شد

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار از ایجاد سازوکار با دو بانک روسی برای خرید کالا در قالب ال‌سی و اعتباری خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا پیمان‌پاک در امور تجارت و تنظیم بازار در سفری که اخیرا به مسکو داشت تفاهم‌نامه‌ای‌ برای خرید بلندمدت غلات از این کشور امضا کرد.

وی در تشریح جزئیات بیشتر از این قرارداد گفت: در این سفر با مذاکراتی که با چند تامین‌کننده بزرگ غلات روسی صورت گرفت، مقرر شد براساس ساز و کار بانکی که بین بانک‌های تجاری ایران و دو بانک بزرگ VTB و «اسبر بانک» ایجاد شده خرید کالا در قالب ال‌سی و حتی اعتباری انجام شود و خریدهای بلندمدت با فرمول قیمتی مشخص طراحی شود.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه خرید کالاهایی مانند ذرت، جو، کنجاله آفتابگردان و روغن خام آفتابگردان از طرف ایران و تامین آنها از سوی طرف روس انجام می‌پذیرد.

پیمان‌پاک اظهار کرد: در گام اول اجرای این تفاهم‌نامه شرکت‌های جهاد استقلال و پشتیبانی امور دام که بنا بر دستور مقام عالی وزارت تامین کالا و نهاده‌های مورد نیاز کشور را عهده‌دار شدند از این فرصت استفاده می‌کنند؛ این شرکت‌ها بدون اخذ سود و با در نظر داشتن هزینه‌ها به منظور تامین کالا با قیمت مناسب برای واحدهای تولیدی و تامین کالا به صورت مستقیم برای زنجیر‌ه‌های تامین در حوزه دام و طیور از دستاوردهای این تفاهم‌نامه بهره‌مند می‌شوند.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: در گام اول این تفاهم‌نامه برای تامین ذرت و جو به صورت پایلوت در حجم محدود توافق و مقرر شده معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در قالب نشست‌های تخصصی بین بانک‌ها و تامین‌کنندگان روسی فرمول قیمت بلندمدت را با در نظر داشتن شرط خرید زیر قیمت‌های جهانی حداکثر تا پایان سال نهایی کنند.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.