کد مطلب: ۸۹۹۴۳۲

بنیاد ملی گندمکاران: تخصیص جایزه ۲ هزار تومانی تحویل گندم منجر به خودکفایی می‌شود

بنیاد ملی گندمکاران: تخصیص جایزه ۲ هزار تومانی تحویل گندم منجر به خودکفایی می‌شود

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: تخصیص جایزه ۲ هزار تومانی به ازای تحویل هر کیلو گندم، منجر به پایداری تولید و خودکفایی این محصول استراتژیک می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیقلی ایمانی گفت: بنابر آخرین آمار در سال زراعی جدید بیش از ۶ میلیون هکتار گندم آبی و دیم کشت شده و بدلیل بارش های اخیر وضعیت سبزینگی مزارع مناسب است.

به گفته او، هم اکنون کود ازوته به میزان کافی در دسترس کشاورزان نیست و همواره تولیدکنندگان با مشکلاتی روبرو هستند که در این مسئله وزارت جهاد یا شرکت خدمات حمایتی مقصر نیست چراکه حمل و نقل با کندی در حال انجام است.

ایمانی ادامه داد: با توجه به بارش های مناسب در اکثر استان ها، کشاورزان پس از بررسی و رصد از سطح مزارع قبل از بارش ها باید کود سرک مصرف کنند تا این امر منجر به رشد گیاه شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه تحویل جایزه گندم به کشاورزان راهکار مناسبی برای پایداری تولید است، افزود: بنیاد ملی گندمکاران پیگیر تخصیص جایزه ۲ هزار تومانی به ازای تحویل هر کیلو محصول است که از نمایندگان مجلس به عنوان ناظر بر اجرای قانون انتظار داریم که از دستگاه های متولی این امر را بخواهند تا پایداری تولید به خطر نیفتد یا گندم تولیدی به سمت واحدهای مرغداری و دامداری نرود.

به گفته او، اگر دولت نرخ پایه گندم را افزایش دهد، تبعات تورمی بر سایر مشتقات همچون ماکارانی، رشته، شیرینی و نان های حجیم می گذارد، لذا نگاه دولت برآن است که نرخ پایه همان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان باشد و حمایت تحت عنوان جایزه تحویل باشد.

ایمانی گفت: تخصیص جایزه ۲ هزار تومانی تحویل به ازای هرکیلو محصول به سیاست های دولت بستگی دارد که امیدواریم رئیس جمهور قبل از پایان سال این عیدی را به گندمکاران بدهد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.