فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۰۶۷

رشد ۱۷ درصدی خرید تضمینی گندم

رشد ۱۷ درصدی خرید تضمینی گندم

​مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس آخرین آمار میزان خرید تضمینی گندم به مرز ۱۱ میلیون تن رسیده که نسبت به سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت نیوز،

علیقلی ایمانی گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۱۱ میلیون تن گندم  با ارزش ۱۹۰ همت از کشاورزان خریداری شده است، همچنین روزانه بر حجم خرید ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن افزوده می شود.

به گفته او، سال گذشته تا این مقطع زمانی ۹ میلیون و ۱۳۳ هزار تن خرید داشتیم که این امر بیانگر رشد ۱۷ درصدی خرید تضمینی گندم است.

ایمانی از پرداخت ۹۴.۲ همت از مطالبات کشاورزان خبر داد و گفت: براساس وعده مسئولان قرار است که ۴۰ هزارمیلیارد تومان دیگر از مطالبات کشاورزان  پرداخت شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران افزود: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان هفته آینده میزان خرید گندم از مرز ۱۱.۵ میلیون تن گندم عبور کند، همچنین پیش بینی می شود که تا پایان فصل خرید به مرز ۱۲ میلیون تن برسد.

او  از خرید بیش از ۴۵۰ هزارتن بذر گندم از کشاورزان خبر داد و گفت: بحث پرداخت مطالبات مهم است چراکه ۱۰۰ همت دیگر از وجه گندم باقی مانده است به طوریکه برخی در استان ها که اول تحویل داده بودند، تسویه شده و برخی ها کشاورزان ۳۰ تا ۵۰ درصد مطالبات خود را دریافت کردند و برخی کشاورزان وجهی دریافت نکردند که امیدواریم تدبیری اندیشیده شود که هرچه سریع تر پرداخت شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.