فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۲۲۷

بیش از ۱۰۴ هزار تن برگ سبز چای تحویل دولت شد

بیش از ۱۰۴ هزار تن برگ سبز چای تحویل دولت شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: تا ابتدای هفته ۱۰۴ هزار و ۱۶۲ تن برگ سبز چای از سوی چای‌کاران تحویل دولت شد و همچنین ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شد.

به گزارش تجارت نیوز،

 بر اساس قانون ۳۲ قلم از کالاهای اساسی مانند گندم، جو، کلزا، پنبه، برنج، برگ سبز چای و… در «شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی» تعیین نرخ شده و از سوی دولت خریداری می‌شود.

مبنای قیمت گذاری، نرخ خرید تضمینی گندم است که هر سال پیش از شروع سال زراعی جدید (مهر ماه) باید تا پایان تیر تعیین تکلیف شده و ابلاغ شود.

چای یکی از نوشیدنی‌های پرمصرف در ایران است که معمولاً روزانه هر ایرانی حداقل یک لیوان می‌نوشد. البته بنا به گفته کارشناسان حوزه کشاورزی، ذائقه جامعه در حال تغییر بوده و نوشیدنی‌هایی مانند قهوه بخشی از سهم بازار ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور درباره آمار خرید تضمینی برگ سبز چای به خبرنگار مهر گفت: تا ابتدای این هفته یعنی شنبه سوم شهریور ۱۴۰۳، چای کاران ۱۰۴ هزار و ۱۶۲ تن برگ سبز چای تحویل دولت دادند.

وی افزود: بهای این میزان خرید یک میلیارد و ۷۰۶ هزار تومان می‌شود که حدود ۵۰ درصد مطالبات به مبلغ ۷۷۸ میلیارد تومان پرداخت شد.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به میزان چای خشک استحصال شده از برگ سبز چای خریداری شده، تصریح کرد: تا کنون از این میزان خرید تضمینی برگ سبز، ۲۳ هزار و ۴۳۶ تن چای خشک استحصال شده است.

جهانساز درباره رشد تولید چای در کشور نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: برداشت همچنان ادامه دارد و پس از پایان برداشت، میزان رشد مشخص می‌شود.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.