فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۵۰۰

معاون وزیر: یک‌هزار طرح کشاورزی در کشور افتتاح شد

معاون وزیر: یک‌هزار طرح کشاورزی در کشور افتتاح شد

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت : یک هزار طرح کشاورزی در راستای توسعه این بخش و استفاذه از ظرفیت های مختلف به خصوص فناوری در استان‌های مختلف کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

صفدر نیازی شهرکی روز جمعه در حاشیه آیین افتتاح همزمان از پنج هزار و ۳۵ هکتار از اراضی محدوده طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در آذربایجان غربی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان پلدشت برگزار شد، در گفت گو با خبرنگاران افزود: بیش از یک هزار و چهار پروژه در حوزه آب و خاک در کل کشور در هفته دولت افتتاح شد.

وی اظهار کرد: بخش اعظم بزرگترین طرح ملی آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی غرب و شمال غرب کشور در سطح حدود ۶۲ هزار هکتار در استان آذربایجان غربی اجرا می شود.

وی تاکید کرد : از مجموع ۲۲۷ هزار هکتار این طرح در کشور تاکنون ۱۴۰ هزار هکتار با تأمین آب و تحویل بهره‌برداران شده و مابقی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصد در دست اجراست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: تمام اراضی افتتاحی مجهز به سیستم آبیاری نوین هستند که کل این پروژه در حدود ۶۲ هزار هکتار اجرا و پیگیری می شود.

نیازی با اشاره به ضرورت تقویت حوزه آب و خاک برای کشاورزی پایدار و مطمئن و تضمین امنیت غذایی، تسریع در روند اجرای طرح‌های آبیاری نوین را از دغدغه‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.