خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۷۸۸

تولید خیار کاهش یافت / علت چیست؟

تولید خیار کاهش یافت / علت چیست؟

رئیس پیشین اتحادیه بارفروشان گفت: افزایش قیمت خیار به دلیل گرمای هوا بود که بار بوته‌ها را کاهش داد؛ علاوه‌بر اینکه خیار یزد هم به بازار نیامد و با تاخیر مهر ماه عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

رصد هفتگی نشان داد در یک ماه اخیر نوسان قیمتی زیادی در بازار خیار به وجود آمده است؛ به طوری که هر کیلو گرم خیار از حدود ۳۴ هزار تومان به ۶۸ هزار تومان در روزهای پایانی فصل تابستان رسیده است.

مصطفی دارایی نژاد، رئیس پیشین اتحادیه بار فروشان درباره چرایی افزایش قیمت خیار به مهر گفت: خیار درختی از شاهرود، ورامین، البرز و اصفهان وارد میدان بار تهران می‌شود. خیار بوته‌ای از مراغه، نهاوند و دماوند و خیار مینی نیز از اصفهان می‌آید.

وی با اشاره به نرخ انواع خیار در کشور، افزود: نرخ خیار درختی در میدان بار بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، بوته‌ای ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و مینی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: دلیل افزایش قیمت خیار به دلیل گرمای هوا بوده که بار بوته‌ها را کاهش داد؛ علاوه بر اینکه در این زمان خیار یزد هم به بازار نیامد. هر ساله خیار استان یزد ۱۰ شهریور به بازار عرضه می‌شد اما امسال گرمای هوا سبب شده تا عرضه به ماه مهر محول شود.

دارایی نژاد با اشاره به صادرات گفت: صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، امارات و روسیه با حجم پایین در حال انجام است؛ البته خیار صادراتی به روسیه خیار خاردار گلخانه‌ای بوده که در ورامین و تا حدودی در اصفهان کشت می‌شود و مشکلی هم در تولید کشت گلخانه‌ای نداریم.

این مسئول صنفی در پایان اظهار کرد: تا دو هفته آینده با عرضه خیار استان یزد به بازار که حجم بالایی است قیمت‌ها فروکش می‌کند.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.