فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۰۴۶

وزارت جهاد برای همکاری کارآمدتر با بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد

وزارت جهاد برای همکاری کارآمدتر با بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد

در پانزدهمین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران و با حضور سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی مطرح و پیرامون راهکارها برای رفع موانع، تبادل‌نظر شد.

به گزارش تجارت نیوز،

در این جلسه عطاالله اشرفی اصفهانی رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی بر آمادگی این وزارتخانه برای مشارکت موثر با اتاق‌های بازرگانی در تنظیم بازار تاکید کرده است، عمده مسائل و چالش‌های بخش خصوصی در حوزه کشاورزی را قیمت‌گذاری دستور، چند نرخی بودن ارز، ناترازی انرژی و مشکلات مربوط به ثبت سفارش عنوان کرد و یادآور شد که اتاق تهران و به طور مشخص این کمیسیون، تلاش می‌کند تا راهکارهای جمعی فعالان اقتصادی و تشکل‌های این حوزه را برای حل مشکلات موجود، با وزارت جهاد کشاورزی در میان بگذارد.

در این جلسه، دیگر اعضای کمیسیون و نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی نیز به بیان برخی مشکلات صنایع این بخش با معاون وزیر کشاورزی پرداختند.

مجید موافق قدیرلی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، توجه به صنایع تبدیلی را مورد تاکید قرار داد و استفاده از بازار سرمایه و اوراق گام در تامین منابع بخش کشاورزی را یادآور شد.

داود رنگی دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز، اصرار دولت به استفاده از نژاد آرین در صنعت مرغداری را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد که صنعت تخم‌مرغ کشور به دلیل مداخلات کمتر دولت، توانسته به جرگه صادرکنندگان وارد شود در حالی که صنعت مرغ گوشتی، همچنان با چالش‌های جدی مواجه است.

در ادامه نیز، دیگر نمایندگان تشکل‌های صنعت غذا و کشاورزی به طرح مسائل و موضوعات مبتلا به این صنعت، از جمله عدم تخصیص ارز، مشکلات مربطو به ترخیص کالا، سهمیه‌بندی‌ها و ثبت‌شفارش، اشاره و رسیدگی به رفع مشکلات را از سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی مطالبه کردند.

در ادامه، اکبر فتحی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، در سخنانی به رویکرد این وزارتخانه در دولت چهاردهم به تعامل سازنده با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و بهره‌مندی از توان و ظرفیت فعالان اقتصادی به عنوان بازوی مشورتی وزارت جهاد کشاورزی اشاره و تصریح کرد که موضوعات و مسائل مربوط به اقتصاد کشاورزی، پس از هم‌فکری میان تمامی ذی‌نفعان، از طریق اتاق بازرگانی جمع‌بندی و برای رفع آن به این وزارتخانه منعکس شود.

فتحی تصریح کرد که بخش خصوصی و فعالان صنعت و تجارت کشاورزی باید به ادبیات مشترک و نظر واحد در بررسی و ارائه راهکارها دست یابند. وی همچنین از فعالان اقتصادی در این بخش خواست، با توجه به اینکه مدت زمان کوتاهی از استقرار دولت چهاردهم می‌گذرد، به وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های ذی‌ربط این وزارتخانه فرصت داده شود تا به مسائل و مشکلات معوقه رسیدگی کنند.

همچنین به گفته فتحی، کمیته تخصصی ارز به دستور وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شده‌است. وی تصریح کرد که در این دوره، تعامل وزارت جهاد کشاورزی با بخش خصوصی جدی‌تر و کارآمدتر خواهد بود.

منبع : اتاق بازرگانی تهران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.