فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۸۵۳

استاندار کردستان:

پیگیر پرداخت کامل مطالبات گندمکاران هستیم

استاندار کردستان گفت: ۵۷ درصد از مطالبات کشاورزان در کردستان پرداخت شده و به جد پیگیر پرداخت کامل مطالبات گندم‌کاران استان هستیم.

آرش زره‌تن‌لهونی امروز در شورای زکات استان در سندج اظهار کرد: مطالبات کشاورزان در برخی شهرستان‌ها که زودتر گندم خود را به سیلو‌ها تحویل داده‌اند به طور کامل پرداخت شده است.

به گفته استاندار کردستان، کشاورزانی که تا کنون مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند عموما مربوط به شهر‌ها و مناطق سردسیری است به جد در مرکز از طریق معاون رییس جمهور و وزا پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه شرایط جغرافیایی استان به دلیل اینکه سردسیر است با دیگر استان‌ها متفاوت و باید قبل از نخستین بارش‌ها کشاورزان بذرپاشی کنند، گفت: امیدواریم با پیگیری نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی کشور هرچه زودتر شاهد پرداخت مطالبات کشاورزان و تسویه کامل آن در استان باشیم.

زره‌تن‌لهونی در ادامه تصریح کرد: همه ما مکلف هستیم همان‌طور که در ۶ماهه نخست سال شاهد رشد بالای ۱۰۰ درصدی در جمع‌آوری زکات بوده‌ایم این روند ادامه پیدا کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه بحث زکات از مسائل مهم و از دستورات دین اسلام است، اذعان کرد: به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تأکید می‌کنیم همکاری لازم را با شورای زکات داشته باشند.

زره‌تن‌لهونی تصریح کرد: اینکه خیرین و معتمدین اقدام به جمع‌آوری زکات و هزینه‌کرد آن در مسیر رفع مشکلات نیازمندان بسیار ارزشمند است، اما داشتن بانک اطلاعاتی دقیق در این زمینه برای جلوگیری از هم‌پوشانی در حمایت‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

وی گفت: بانک اطلاعاتی از نیازمندانی که از محل جمع‌آوری زکات مورد حمایت قرار می‌گیرند و داشتن اطلاعات دقیق و شفاف در این حوزه موجب ترویج هرچه بیشتر فرهنگ احیا و پرداخت زکات در سطح استان خواهد شد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: دغدغه ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و سایر مسئولان در استان پرداخت زکات توسط کشاورزان است و بهترین تشویق در این زمینه این است که بهای گندم سریعتر به گندمکاران پرداخت شود.

تحقق ۱۰۹ درصدی برنامه جمع‌آوری زکات در کردستان

وی در ادامه به عملکرد دبیرخانه شورای زکات استان کردستان در ۶ماهه اول امسال گریزی زد و گفت: کل زکات جمع‌آوری شده ۶۵ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد و نسبت به برنامه عملیاتی ۱۰۹ درصد تحقق داشته است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان زکات غلات استان را برابر با ۳ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان بیان کرد و گفت: بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال زکات واجب و ۵۱ میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان زکات فطریه و کفاره در ۶ماهه نخست امسال در سطح استان جمع‌آوری شده است.

به گفته طوسی، ۶۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون از کل زکات جمع‌آوری شده استان توسط معتمدین، عاملین، مبلغین، مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه و سایر ادارات جمع‌آوری شده و با نظارت خود آنها در همان محل و در راستای رفع نیازمندان هزینه شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان