فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۳۰۳

روسیه عوارض صادراتی گندم را افزایش داد

روسیه عوارض صادراتی گندم را افزایش داد

روسیه عوارض صادراتی گندم را ۴۰ درصد افزایش داد. وزارت کشاورزی این کشور به دنبال حذف واسطه‌ها و شرکت‌های بین‌المللی و فروش مستقیم غلات توسط صادرکنندگان روسی به بازارهای جهانی است.

به گزارش تجارت نیوز،

وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه عوارض صادراتی را برای تاریخ شانزدهم تا بیست و دوم ماه اکتبر را اعلام کرد. بر این اساس شاهد افزایش ۴۰ درصد عوارض صادراتی گندم به ۱۰۸۷۲ روبل و همین طور افزایش مجدد عوارض صادراتی جو و ذرت به ترتیب به ۳۹۲ روبل و ۲۰۸۲۷ روبل خواهیم بود.

بنا بر این گزارش در تاریخ ۱۰ اکتبر دیمیتری پاترولف، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که برداشت غلات در سال ۲۰۲۴ میلادی به ۱۳۰ میلیون تن خواهد رسید که شامل ۸۳ میلیون تن گندم (یک میلیون تن کمتر از پیش بینی قبلی) است.

او تاکید کرد که این میزان برداشت کاملاً نیازهای داخلی را تأمین کرده و پتانسیل بالایی برای صادرات مواد خام و محصولات فرآوری شده دارد. تاکنون ۱۳۳ میلیون تن غلات برداشت شده است که امنیت غذایی روسیه و آمادگی برای صادرات را تضمین می‌کند.

در همین زمان شایعاتی در مورد احتمال افزایش مالیات‌های صادراتی با اعمال محدودیت‌هایی از سوی وزارت کشاورزی مطرح شده است. نگرانی‌هایی نیز درباره شرایط نامناسب کاشت محصولات زمستانه و تأثیر آن بر پیش بینی‌های آینده وجود دارد.

اتحادیه صادرکنندگان غلات در جلسه‌ای با وزارت کشاورزی پیشنهادهایی برای تقویت صادرات مستقیم غلات و حبوبات مطرح کرد و خواستار توزیع سهمیه‌ها بر اساس پیش بینی برداشت ۱۳۰ میلیون تنی و صادرات ۵۵ تا ۵۷ میلیون تن شد.

وزارت کشاورزی از این طرح‌ها به ویژه حذف واسطه‌ها و شرکت‌های بین‌المللی و فروش مستقیم غلات توسط صادرکنندگان روسی به بازارهای جهانی حمایت کرد.

به نظر می‌رسد بازار روسیه متأثر از شرایط جوی نامطلوب و تأثیر منفی در روند برداشت فصل جاری و همین طور ادامه نگرانی‌ها از وضعیت کاشت و میزان برداشت محصولات زمستانه برای فصل آتی به سرعت در حال تغییر سیاست‌های صادراتی با اعمال احتمالی افزایش و یا حتی ممنوعیت صادرات خصوصاً از اوایل سال آتی میلادی مواجه باشد.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.