کد مطلب: ۹۰۳۱۶۸

افزایش ۵ تا ۶ برابری قیمت بلیت اماکن تاریخی و گردشگری فارس

افزایش ۵ تا ۶ برابری قیمت بلیت اماکن تاریخی و گردشگری فارس

در اقدامی غیر منتظره و هم زمان با فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ نرخ بلیط های اماکن گردشگری در استان فارس با افزایش ۵ تا ۶ برابری مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت بلیط حافظیه از ۵ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافته که این اقدام در تضاد با رونق گردشگری در استانی گردشگری است.

در شرایطی که همه مسئولان شعار رونق و توجه ویژه گردشگری را در استانی با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی سر می دهند اما افزایش قیمت بلیط های اماکن گردشگری با تمام این صحبت ها متضاد است و با این احوال دیگر نمی توان انتظار رونق گردشگری را در استان فارس داشت. استانی که به اعتقاد اکثر کارشناسان صنعت گردشگری می‌تواند ناجی اقتصاد آن باشد.

از همین رو رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس معتقد است که افزایش قیمت بلیط اماکن گردشگری باعث می شود تا پول مناسبی وارد سیستم میراث کشور شود اما عدم اختصاص این پول ها به اماکن فارس بی انصافی است و این پول ها باید به گونه ای تقسیم شود که بتواند فضای میراثی استان را متحول کند.

تمام هزینه بلیط فروشی اماکن تاریخی به حساب خزانه واریز می‌شود

محمود فخری در گفت و گو با ایلنا و با بیان اینکه متاسفانه دولت بدون اینکه وجه دریافتی حاصل از فروش بلیط های اماکن گردشگری را مستقیم به حساب هر اماکن و استان واریز کند نرخ بلیط های جاذبه های گردشگری استان فارس را ۵ تا ۶ برابر افزایش می دهد، می گوید: دولت تمام پول ناشی از فروش بلیط فضاهای تاریخی و گردشگری استان فارس را مستقیما به حساب خزانه واریز می کند و در مرحله بعد اقدام به تقسیم این مبلغ میان فضاهای تاریخی تمام استان ها می کند که این امر مصداق بی عدالتی است.

دست خالی اماکن گردشگری فارس از بلیط فروشی

فخری با اشاره به اینکه بی شک فضاهایی مانند حافظیه، تخت جمشید، سعدی، پاسارگاد و ... در استان فارس نیازمند بودجه هستند و بیشتر اماکن گردشگری استان با مشکل مالی مواجه اند، می افزاید: ذکر این نکته ضروری است که پول بلیط های حافظیه مستقیما به این مکان تعلق نمی گیرد و بین تمام فضاهای تاریخی کشور تقسیم می شود.

لزوم هیئت امنایی کردن فضاهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان

وی بر لزوم هیئت امنایی کردن فضاهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان فارس تاکید می کند و می افزاید: قطعا زمانی که این اماکن هیئت امنایی شود هزینه محل بلیط فروشی به این اماکن تعلق می گرفت و اقدامات ارزشمندی در این مکان ها انجام می شد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس در ادامه با بیان اینکه اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان جور اماکن و جاذبه های استان های دیگر را هم می‌ کشند، ادامه می دهد: سهم کمی از جمعیتی که در روزهای نوروز از آرامگاه حافظیه بازدید کردند در هتل ها و اماکن اقامتی استقرار پیدا می کنند.

شیراز سهمی از مسافران نوروزی ندارد

فخری در ادامه با بیان اینکه درصد اندکی از مسافرینی که وارد استان فارس می شوند از طریق آژانس های مسافرتی برنامه های سفر خود را تنظیم می کنند، بیان می کند: بیشتر مسافرانی که وارد استان فارس می شوند به صورت زمینی مسافرت می کنند و بسیاری از آن ها در چادر های مسافرتی اتراق می کنند و درصدی از آن ها هم در مدارس و کمپ های گردشگری اسکان پیدا می کنند و اکثر مسافران نوروزی سود زیادی برای شهر شیراز ندارند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با بیان اینکه زمانی که مسافران از طریق دفاتر خدمات گردشگری به فارس سفر می کنند باعث می شوند تا هتل ها، بوم گردی و دیگر اماکن منتفع شوند، می گوید: اما شوربختانه بخش اعظم مسافران به صورت زمینی سفر می کنند.

فخری اعتقاد دارد که دولت باید بن ویژه سفر به مردم ارائه دهد تا از این طریق مردم بتوانند از تمام اماکن و حمل و نقل هوائی، ریلی، زمینی و ... سفر کنند که این مهم سبب می شود مسافران در اماکن بهداشتی هم اسکان پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی مردم سبب شده تا ظرفیت پرواز های خارجی از مرکز بسیار کاهش یابد، و از سفر های هوایی استقبال نشود، می افزاید: قطعا ادامه این وضع سبب می شود تا بسیاری از آژانس ها در مرکز با شرایط شدید مالی مواجه شوند.

وضع نامناسب دفاتر خدمات مسافرتی

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با بیان اینکه وضعیت سفرهای هوایی در استان فارس به مراتب کمی بهتر از مرکز است، می گوید: متاسفانه وضعیت دفاتر خدمات مسافرتی وضعیت خوبی ندارند این در حالیست که ظرفیت تورهای ورودی به شهر شیراز مناسب نبود.

فخری ادامه می دهد: وضع بد اقتصادی مردم باعث شده تا شرایط تورهای خارجی از استان فارس و شیراز هم خیلی مناسب نباشد.

لزوم رایگان کردن بلیط اماکن گردشگری در ایام نوروز

نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه با بیان اینکه دولت باید بلیط اماکن تاریخی و گردشگری را در ایام نوروز و تا ۱۵ فروردین برای مردم رایگان کند، می گوید: دولت باید در جهت افزایش میل به سفر های داخلی مردم و ایجاد جذابیت هزینه بلیط اماکن تاریخی را رایگان کند که این اقدام سبب افزایش بازدید های مردم از اماکن تاریخی می شود که در نهایت این مهم سبب شکوفا شدن غرور ملی می شود.

علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه قطعا سفرهای درون استانی و داخلی سبب ایجاد وحدت و انسجام میان مردم می شود، می افزاید: اگر چه در حال حاضر شاهد ایجاد یک جو ناامیدی در کشور هستیم قطعا اقداماتی مانند کاهش و رایگان کردن بلیط ها در ایام نوروز و تعطیلی ها باعث می شود این ناامیدی ها از بین برود.

گرانی قیمت بلیط اماکن تاریخی و فرهنگی قابل توجیه نیست

وی با بیان اینکه زمانی که قیمت هتل، اماکن گردشگری، افزایش می یابد و در تامین بلیط هواپیما مشکلات ایجاد می شود چطور می توان انتظار رونق گردشگری را داشت، می‌گوید: این موارد بیانگر این موضوع است که عده ای نمی خواهند مردم از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان و کشور بازدید کنند که افزایش قیمت ها اقدامی بسیار مبهم است.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه گرانی قیمت بلیط اماکن تاریخی و فرهنگی به هیچ وجه قابل توجیه نیست، ادامه می‌دهد: بنده به عنوان نماینده مجلس این اقدام را قابل قبول نمی دانم.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیر نبینید چرا ۶۰۰ درصد افزایش
    اخه مگه حقوق ها چقدر رفته بالا همش ۲۰ درصد
    خدا ازتون بپرسه شما جیب مردم رو خالی میکنید دزدی تو روز روشن.