کد مطلب: ۹۰۴۶۶۸

ویزای روسیه چه زمانی برای ایرانیان لغو می‌شود؟

ویزای روسیه چه زمانی برای ایرانیان لغو می‌شود؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری خبر داد که لغو ویزای روسیه هیچ مشکلی ندارد و طبق مصوبات در حال انجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس مصوبه دولت که در تاریخ ۲۵ آذر سال گذشته به وزارت‌خانه‌های امور خارجه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ شد، روادید گردشگری اتباع ۳۲ کشور به صورت یک طرفه لغو گردید و شهروندان این کشورها می‌توانند هر ۶ ماه یک بار تا سقف ۱۵ روز بدون نیاز به دریافت روادید، به ایران سفر کنند.

این کشورها شامل روسیه (فقط به صورت گروهی)، امارات متحده عربی، بحرین، عربستان سعودی، قطر، کویت، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، تونس، موریتانی، تانزانیا، زیمبابوه، موریس، سیشل، اندونزی، برونئی دارالسلام، ژاپن، سنگاپور، کامبوج، مالزی، ویتنام، برزیل، پرو، کوبا، مکزیک، ونزوئلا، بوسنی و هرزگوین، صربستان، کرواسی، بلاروس و هند هستند.

اما در بهمن ماه سال گذشته شماری از مدیران آژانس‌های گردشگری روسیه که با ایران کار می‌کنند، اعلام کردند که لغو ویزای گروهی روسیه هنوز برای گردشگران ایرانی قابل اجرا نیست و با مشکلاتی مواجه است. بنابراین ایرانی‌هایی که قصد سفر به روسیه دارند همچنان باید ویزا بگیرند، حتی اگر گروهی سفر کنند.

مدیر یکی از آژانس‌های روسیه که دفترش در شهر سن‌پترزبورگ است به ایسنا گفته بود: گردشگران روسیه اگر گروهی به ایران سفر کنند، مشکلی برای ویزا ندارند، اما مشکلات و محدودیت‌های بانکی و پرداخت‌های مالی مانع سفر شده است.

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره میزان استقبال از مصوبه لغو یک طرفه روادید و تأثیر آن بر میزان گردشگری، گفت: باید مقداری از اجرایی شدن این مصوبه بگذرد و بعد درباره میزان استقبال و تأثیر آن بر گردشگری صحبت کنم.

وی اضافه کرد: این مصوبه از مدت ها قبل آغاز شده و من فکر کنم در یک دوره تاریخی که کار پیگیری شود، می توان ارزیابی دقیقی درباره آن کرد.

ضرغامی در پاسخ به پرسش دیگر  درخصوص مشکلات ایجاد شده برای لغو ویزای روسیه نیز گفت: لغو ویزای روسیه هیچ مشکلی ندارد و طبق مصوبات انجام می گیرد.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.