فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۸۷۸

روادید تونس آزاد شد ؛ این کشورها چه دیدنی‌هایی دارد؟

روادید تونس آزاد شد ؛ این کشورها چه دیدنی‌هایی دارد؟

وزارت امور خارجه تونس از معافیت ویزا برای دارندگان گذرنامه ایرانی و عراقی برای سفر به مقاصد گردشگری این کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قانون لغو ویزای ورود گردشگران ایرانی و عراقی به کشور تونس از امروز ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) اجرایی می‌شود.

وزارت امور خارجه تونس از معافیت ویزا برای دارندگان گذرنامه عراقی برای سفر به مقاصد گردشگری این کشور خبر داد. این معافیت، اجازه اقامت تا ۱۵ روز را در یک دوره ۱۸۰ روزه می‌دهد و مسافران برای برخوداری از این معافیت باید یک رزرو هتل معتبر و یک بلیت رفت و برگشت هواپیما ارائه دهند.

دوگا 

دوگا یا توگا یک سکونتگاه بربر، پونیکی و رومی در نزدیکی تبرسق امروزی در شمال تونس بود. محوطه باستانی فعلی ۶۵ هکتار را پوشش می‌دهد.یونسکو دوگا را در سال ۱۹۹۷ به‌عنوان میراث جهانی معرفی کرد و این سکونتگاه را نمایانگر «بهترین شهر کوچک رومی در شمال آفریقا» دانست. 

آمفی‌تئاتر الجم

آمفی‌تئاتر اِلجم، یک تماشاخانه متعلق به دورهٔ روم باستان است که در شهر الجم در استان مهدیه در بخش مرکزی-شرقی تونس واقع شده‌است. این آمفی‌تئاتر دارای بزرگ‌ترین سازهٔ آفریقایی-رومی است. تاریخ ساخت آمفی‌تئاتر به اواخر سده ۲ میلادی بازمی‌گردد.

دریاچه اشکل

دریاچه و تالاب پارک ملی اشکل مکان مهمی در راه مهاجرت سالانه صدها هزار پرنده مهاجر است. اردک‌ها، غازها، لک‌لک‌ها و مرغ‌های آتشی از پرندگان اشکل هستند.

آمفی‌تئاتر کارتاژ

آمفی‌تئاتر کارتاژ (عربی: المسرح الدائری بقرطاج) یا مدرج کارتاژ رومی عبارت است از یک تئاتر مدور رومی که در ورودی شهر کارتاژ در نزدیکی آمفی‌تئاتر الجم قرار دارد، این تئاتر در زمان و عهد قیصر روم ژولیوس سزار ساخته شده‌است، در این تئاتر مبارزاتی که توسط حاکم تونس برای کسانی که از سیاست و حکم وی پیروی نمی‌کردند برنامه‌ریزی می‌شد اجرا می‌گردید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.