خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۶۱۹

تردد سالانه ۶۰ میلیون زائر ایرانی و عراقیِ اعتاب مقدسه در هر دو کشور

تردد سالانه ۶۰ میلیون زائر ایرانی و عراقیِ اعتاب مقدسه در هر دو کشور

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران ضمن حضور در شهر مقدس کاظمین با سعد الحجیة، قائم مقام تولیت عتبه مقدسه امامین کاظمین(ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدامین توکلی‌زاده در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت عظیم اعتاب مقدسه، توسعه شعائر اهل‌بیت (ع) را گامی موثر در راستای تقویت فرهنگ شیعی و تقویت مناسبات فرهنگی دو ملت بزرگ ایران و عراق برشمرد.

وی به بیان برخی اقدامات فرهنگی شهرداری تهران از جمله نصب پرچم مقدس امام حسین (ع) بر فراز برج میلاد تهران پرداخت و در ادامه تردد سالانه ۶۰ میلیونی زائر ایرانی و عراقیِ اعتاب مقدسه در هر دو کشور را فرصتی مغتنم برای توسعه فرهنگ و اقتصاد شیعیان برشمرد.

توکلی زاده افزود: اکنون کشور چین با برنامه ریزی و ساخت سوغاتی‌های مختلف از جمله سجاده، تسبیح، اسباب بازی نبض اقتصادی در شهرهای زیارتی را به دست گرفته است حال آنکه ما از این فرصت اقتصادی فرهنگی غافل بوده‌ایم.

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران در ادامه گفت: می‌توان با برنامه ی فرهنگی مناسب، سوغات مخصوص کربلا، نجف، سامرا، کاظمین، مشهد، قم را با استفاده از ظرفیت نیروی کار افراد مستضعف و محروم طراحی و تولید کرد تا در اختیار زائرین قرار گیرد.

به گفته وی از این رهگذر، شیعیان هم بهره اقتصادی می‌برند و هم اقدامی فرهنگساز مطابق با شئونات و آیین شیعی انجام و تبلیغ می‌شود.

توکلی زاده از آمادگی ستاد اربعین شهرداری تهران برای برپایی موکب در ایام شهادت امام کاظم و امام جوادعلیهم السلام در کاظمین و نیز شهادت عسکریین در شهر سامرا خبر داد.

مهندس سعد الحجیة نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی ستاد اربعین شهرداری تهران، متقابلا به برخی اقدامات فرهنگی انجام شده در کاظمین اشاره کرد و گفت: ما مفتخریم که سوغات مخصوص کاظمین، توسط خدام حرم شریف ساخته و به زائران عرضه می‌شود.

وی به ذکر آمار ۳ و ۴ میلیونی زائران امام کاظم و امام جواد علیهم السلام اشاره کرد و افزود: حتی در مراسم عزاداری و رثای امام جعفر صادق (ع) نیز یک میلیون زائر در کاظمین حضور داشتند.

براساس گزارش سایت شهر، رییس ستاد اربعین شهرداری تهران، مهدی مذهبی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری را به عنوان نماینده شهرداری پایتخت در کاظمین معرفی کرد

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.