خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۱۶۸۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

برای خرید اپل ویژن پرو عجله نکنید

برای خرید اپل ویژن پرو عجله نکنید

اخبار هیجان‌انگیز عرضه محدود نسل اول اپل ویژن پرو، توجه جهانی را به خود جلب کرده است. خریداران اولیه‌ی این محصولِ انقلابی چه کسانی هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، اپل به تازگی عینک هوشمند خود یا اپل ویژن پرو را که از ابتدا با هیجان زیادی همراه بود، منتشر کرده است. بررسی‌کنندگان این محصول اپل نظرات متفاوتی را تا به حال ارائه داده‌اند. فناوری اپل اما توسط همه این بررسی‌کنندگان مورد ستایش قرار گرفت. اما بعد از عرضه نگرانی‌هایی در مورد سیستم‌های نرم‌افزاری به وجود آمد.  

اپل ویژن پرو، یک محصول انقلابی است. همه‌چیز نشان از آن است که این محصول، آغازگر یک دوران جدید از زیست انسان‌ها خواهد بود. تحولی که این محصول در تمام ابعاد ایجاد می‌کند بسیار وسیع و حجیم است. تجارت‌نیوز در گزارشی به این مسئله پرداخته است که اپل ویژن پرو، چگونه بازی‌های متاورس را دگرگون خواهد کرد. این گزارش را از اینجا بخوانید.

در این گزارش به بررسی این محصول می‌پردازیم.

اپل ویژن پرو: سخت‌افزار پیشرفته با نرم‌افزار محدود

cYFJPmz2Sa7KjpS3juVEnF

بررسی‌کنندگان فناوری عموماً سخت‌افزار نوآورانه‌ی ویژن پرو را تحسین می‌کنند. با این حال، به نظر می‌رسد کمبود برنامه‌هایی که به طور خاص برای این دستگاه طراحی شده‌اند، مانع بزرگی است. این یک چالش آشنا برای اولین عرضه سخت افزار است، اما انتظار می‌رود که با بالغ شدن پلتفرم و جذب توسعه‌دهندگان بیشتر برای ساخت برنامه‌های کاربردی برای اپل ویژن پرو، وضعیت بهبود یابد.

فروش اولیه: برای جذب توسعه‌دهندگان کافی است؟

طبق گزارش‌ها، اپل حدود ۲۰۰۰۰۰ پیش‌سفارش ثبت کرد، رقمی که به طور بالقوه می‌تواند توسعه‌دهندگان را برای ساخت برنامه برای این پلتفرم جدید ترغیب کند. با این حال، این سوال همچنان باقی است که آیا تلاش‌های بازاریابی اپل، با وجود قوی‌تر بودن نسبت به رقبا، می‌تواند به‌طور مؤثری علاقه‌ی گسترده‌تر مصرف‌کنندگان فراتر از پایگاه کاربری وفادار این شرکت را جلب کند؟

برای یک مصرف‌کننده‌ی معمولی، ویژن پرو ممکن است برای خرید فوری آماده نباشد. قیمت بالا همراه با پشتیبانی محدود از برنامه‌ها، نشان می‌دهد که شاید انتظار برای توسعه بیشتر عاقلانه باشد. با پیروی از الگوی رایج در پذیرش فناوری، به احتمال زیاد دو نسل دیگر از ویژن پرو برای رسیدن به قیمتی و کارایی‌ای که برای مخاطبان گسترده‌تر جذاب است، مورد نیاز خواهد بود.

نسل اول محصولات فناوری: خرید کنید یا صبر کنید؟

دنیای فناوری پر از ابزارهای هیجان‌انگیز جدید است، تکامل این محصولات طی این سال‌ها خود مقوله‌ای دیگر است. وقتی صحبت از محصولات «نسل اول» می‌شود، دو نوع اصلی وجود دارد:

  • محصولاتی که وارد یک اکوسیستم موجود می‌شوند: این محصولات در حالی که از یک فروشنده جدید هستند، می‌توانند از نرم افزار و برنامه‌های موجود استفاده کنند. این امر آن‌ها را به طور کلی به گزینه‌های مطمئن‌تری برای مصرف‌کنندگان تبدیل می‌کند، زیرا مجموعه‌ای از کارهایی که می‌توانید با آن‌ها انجام دهید به راحتی در دسترس است.
  • محصولاتی که یک اکوسیستم جدید را راه‌اندازی می‌کنند: در اینجا، خود محصول قرار است راه را برای یک محیط نرم‌افزاری کاملاً جدید هموار کند. این یک پیشنهاد پرخطرتر برای مصرف‌کنندگان است، زیرا ممکن است برنامه‌های کاربردی و قابلیت‌های حمایتی به راحتی در دسترس نباشند.

اپل ویژن پرو که به تازگی راه‌اندازی شده، در دسته دوم قرار می‌گیرد. در حالی که برنامه‌های کاربردی واقعیت مجازی (VR) و خدمات واقعیت مجازی در حال حاضر وجود دارند، ویژن پرو لزوماً از آن‌ها استفاده نمی‌کند. در عوض، وظیفه بر عهده اپل و شرکای آن است تا یک اکوسیستم نرم‌افزاری کاملاً جدید را به طور خاص برای این دستگاه توسعه دهند.

چه کسی باید بخرد؟

محصولات نسل اول مانند اپل ویژن پرو یا عینک هوشمند اپل، معمولاً بیشتر برای کاربران باتجربه‌ای جذابیت دارند که با برخورد با محدودیت‌های اولیه راحت هستند. این افراد غالبا دنبال‌کنندگان حرفه‌ای فناوری هستند. یکی از اهداف اساسی آن‌ها ثبت و ارائه بازخورد محصولات است. دیدگاه نقادانه‌ی آن‌ها اتفاقا به دنبال ایرادات فنی و ظاهری هر محصولی می‌گردد. 

بنابراین صف اول خریداران اپل ویژن پرو را چنین افرادی اشغال کرده‌اند. البته هستند در این میان استفاده‌کنندگان شخصی یا مشتریان وفادار اپل که برای اهداف غیربازاری به دنبال خرید نسل اول این عینک‌های هوشمند قرار گرفته‌اند. 

با این حال، برای مصرف‌کننده‌ی متوسط، توقف خرید ممکن است عاقلانه باشد. بخش قابل توجهی از 200000 خریدار اولیه که ویژن پرو را خریداری کردند، ممکن است به دلیل نبود نرم‌افزار قابل دسترس، تجربه را ناامیدکننده بیابند. 

قانون اساسی هنگام خرید هر محصول فناوری، اولویت دادن به عملکرد آن است. شما یک کنسول بازی برای انجام بازی‌های خاص و یک کامپیوتر برای اجرای نرم‌افزارهای بهره‌وری خریداری می‌کنید. به طور کلی، بدون درک روشنی از اینکه برای چه کاری از سخت‌افزار استفاده خواهید کرد، آن را خریداری نمی‌کنید.

متأسفانه، بسیاری از خریداران ویژن پرو ممکن است مجموعه خاصی از برنامه‌ها را در ذهن نداشته باشند، که منجر به جمع شدن گرد و غبار روی دستگاه تا زمانی که یک برنامه کاربردی جذاب ظاهر شود، می‌شود.

انتظار برای آینده: چرا صبر نتیجه می‌دهد؟

برای اکثر کاربران، انتخاب عاقلانه‌تر این است که برای نسل سوم یا حتی چهارم محصولی مانند ویژن پرو صبر کنند. کاربران اولیه اساساً به عنوان تسترهای بتا عمل می‌کنند. آن‌ها با باگ‌های اولیه و قابلیت‌های محدود روبرو می‌شوند. زمانی که نسل‌های بعدی برسند، مشکلات برطرف می‌شوند و احتمالاً یک اکوسیستم قوی از برنامه‌ها در جای خود قرار می‌گیرد.

عامل انحصار: یک شمشیر دولبه

این انکارناپذیر است که مالکیت یک محصول نسل اول، اعتبار خاصی به همراه دارد. با این حال، این انحصار می‌تواند با یک جنبه منفی همراه باشد. قیمت بالای ویژن پرو و قابلیت حمل آن، آن را به هدفی برای سارقان تبدیل می‌کند. بنابراین، هنگام استفاده از دستگاه در اماکن عمومی، باید احتیاط بیشتری رعایت شود.

از طرفی رابطه‌ی شرکت اپل با کشورمان از حد معمول، کمی پیچیده‌تر است. اخیرا استفاده از محصولات به‌روز اپل با محدودیت‌های مختلفی مواجه شده و فعالیت کاربران را به چالش کشیده است. تجارت‌نیوز، در گزارشی به محتوای این مسئله پرداخت که آیا اصلا خرید اپل ویژن پرو در ایران کار درستی است یا خیر. شما می‌توانید این گزارش را از اینجا بخوانید. 

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت نیوز بخوانید.

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.