خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۸۱۵۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

کدام مشاغل در امارات بیشترین تقاضا را دارند؟

کدام مشاغل در امارات بیشترین تقاضا را دارند؟

پروژه‌های توسعه زیرساخت امارات به کارگران ماهر، به‌ویژه در مهندسی و ساخت‌وساز، نیاز دارد. اکونومی‌میدل‌ایست پرتقاضاترین مشاغل در امارات متحده عربی را بررسی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اقتصاد قوی تقاضای شغل را افزایش می‌دهد. با گسترش بخش‌های مختلف، فرصت‌های شغلی جدید به وجود می‌آیند و برای پر کردن مشاغل جدید به متخصصان واجد شرایط نیاز است. دولت امارات به‌طور فعال از رشد اقتصادی از طریق ابتکارات و سیاست‌ها حمایت می‌کند. این تلاش‌ها یک محیط کسب‌وکار مطلوب ایجاد می‌کند و در نتیجه تقاضای شغل در چندین بخش افزایش می‌یابد. بازار کار امارات به شدت رقابتی است. پیشرفت‌های سریع در فناوری، بازار کار امارات متحده عربی را متحول کرده است. این پیشرفت منجر به افزایش تقاضا برای متخصصان فن‌آوری شده است که می‌توانند از فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید استفاده کنند. کشور به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های خود ادامه می‌دهد و تقاضا برای این حرفه‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

متخصصان هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)

پرایس واترهاوس کوپرز (PwC) پیش‌بینی کرده که امارات متحده عربی تأثیر قابل‌توجهی از هوش مصنوعی را تجربه می‌کند، با سهم تخمینی 14 درصدی در تولید ناخالص داخلی آن تا سال 2030. این عدد بزرگ‌ترین سهم در منطقه است و از آنجایی که این کشور به سرعت هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ را در چندین بخش (از جمله لجستیک، امور مالی و مراقبت‌های بهداشتی) به کار می‌گیرد، فرصت‌های شغلی بسیاری را باز می‌کند.

افراد حرفه‌ای با تخصص در هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ تقاضای زیادی برای مهارت‌های خود در توسعه الگوریتم‌ها و مدل‌های افزایش‌دهنده کارایی و نوآوری دارند. علاوه بر این، متخصصان هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ برای ادغام این فناوری‌ها در برنامه‌های کاربردی، بسیار مهم هستند و به‌طور قابل توجهی اتوماسیون سیستم، تحلیل پیشگویانه (شامل تعداد مختلفی از تکنیک‌های آماری از جمله مدل‌سازی و داده‌کاوی که حقایق قبلی را برای آینده یا حوادث نامعلوم تحلیل می‌کند) و تجربیات شخصی‌سازی‌شده مشتری در زمینه‌های مختلف را بهبود می‌بخشند.

متخصصان امنیت سایبری

داده‌های شورای امنیت سایبری امارات نشان می‌دهد که در این کشور از بیش از ۷۱ میلیون حمله سایبری طی ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳ جلوگیری شده است. این امر نیاز به متخصصان امنیت سایبری را در دنیایی که پیشرفت‌های فناوری با آسیب‌پذیری‌های ذاتی همراه است، نشان می‌دهد. این متخصصان برای محافظت از اطلاعاتِ حساس و دارایی‌های دیجیتال در برابر تهدیدات سایبری، حیاتی هستند. نقش آن‌ها شامل ایمن‌سازی شبکه‌ها، سیستم‌ها و داده‌ها، به‌ویژه در بخش‌هایی مانند امور مالی و فناوری است. از آنجایی که امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز فناوری منطقه‌ای به توسعه خود ادامه می‌دهد، پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای متخصصان امنیت سایبری ماهر در سال 2024 حتی بیشتر شود. آن‌ها نه تنها برای حفظ امنیت بلکه برای اطمینان از انطباق با قوانین در حال توسعه حفاظت از داده‌ها ضروری هستند.

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ

قلمرو وسیع بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تولید محتوا، تبلیغات دیجیتال و بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو می‌شود. متخصصان در این زمینه به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا حضور آنلاین خود را تقویت کنند و با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند.

امسال، شرکت‌های بیشتری فعالانه از این متخصصان کمک خواهند گرفت و از آن‌ها برای توسعه استراتژی‌های بازاریابی نوآورانه و متناسب استفاده می‌کنند. هدف فراتر از افزایش دید است. تمرکز بر استفاده از بازاریابی دیجیتال برای ایجاد تعاملات معنی‌دار و پایدار که وفاداری و رشد برند را به همراه دارد، تشدید می‌شود.

کارشناسان تجارت الکترونیک

تا سال 2027، بازار تجارت الکترونیک (E-commerce) امارات متحده عربی با نرخ سالانه چهار درصد رشد خواهد کرد. برای پذیرش مشتریان بیشتری که خرید آنلاین را انتخاب می‌کنند، این صنعت به متخصصان تجارت الکترونیک بیشتری نیاز دارد. کار آن‌ها مستلزم مدیریت و بهینه‌سازی بازارهای آنلاین است. آن‌ها همچنین اطمینان حاصل می‌کنند که پلتفرم، تجربه خریدی یکپارچه و کاربرپسند را ارائه می‌دهد. هدف آن‌ها کمک به صاحبان مشاغل و مشتریان برای افزایش فروش آنلاین است. این کشور بازیگر منطقه‌ای پیشرو در تجارت الکترونیک است. متخصصان تجارت الکترونیک برای حفظ یک محیط خرده‌فروشی دیجیتال پرجنب‌وجوش ضروری هستند.

متخصصان مراقبت‌های بهداشتی

کارشناسان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی همیشه مورد تقاضا بوده‌اند و همه‌گیری کرونا نقش حیاتی آن‌ها را پررنگ‌تر از پیش کرد. در امارات متحده عربی، بخش مراقبت‌های بهداشتی این کشور در حال رشد است تا به 11 میلیون نفر پاسخ دهد و خود را به عنوان یک مرکز گردشگری پزشکی با بیمارستان‌های تخصصی مانند کلیولند (Cleveland Clinic) و کلینیک مایو (Mayo Clinic) معرفی کند. با توجه به اینکه یک‌سوم بزرگ‌سالان امارات متحده عربی چاق هستند و از هر پنج نفر یک نفر با دیابت یا پیش دیابت مواجه است، تقاضا برای مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت بالا برای رسیدگی به این بیماری‌های سبک زندگی افزایش می‌یابد. همه این‌ها به نیاز شدید متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، از جمله پزشکان، پرستاران، تکنسین‌های پزشکی و داروسازان کمک می‌کند.

متخصصان گردشگری و هتلداری

امارات مقصد برتر بسیاری از گردشگران جهانی و خانه شهرهای زیبایی از جمله دبی است. در سه فصل اول سال 2023، این شهر به تنهایی پذیرای 13.9 میلیون بازدیدکننده بوده است. صنعت گردشگری و هتلداری پررونق به معنای فرصت‌های شغلی متعدد است. در این بخش، متخصصان مختلفی موردنیاز است، از راهنمایان تور و سرآشپزها گرفته تا کارکنان هتل. این نقش‌ها در حفظ شهرت امارات متحده عربی به عنوان یک مقصد برتر سفر ضروری است. در نهایت، این متخصصان سهم قابل توجهی در تلاش برای متنوع‌سازی اقتصاد کشور دارند.

مهندسان انرژی‌های تجدیدپذیر

امارات قصد دارد تا سال 2030 ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر خود را سه برابر کند. همراه با تلاش‌های کشور برای سبزسازی، تقاضا برای مهندسان انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش می‌یابد. این متخصصان در طراحی، پیاده‌سازی و نگهداری سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر مانند نیروگاه‌های خورشیدی و بادی نقش اساسی دارند. در سال 2024، مهندسان انرژی‌های تجدیدپذیر انتقال کشور به آینده‌ای پایدار را هدایت خواهند کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.