کد مطلب: ۸۹۶۰۶۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

دومین برج بلند جهان کلنگ خورد/ پروژه ۱.۵ میلیارد دلاری در دبی

دومین برج بلند جهان کلنگ خورد/ پروژه 1.5 میلیارد دلاری در دبی

گروه عزیزی ساخت دومین برج بلند جهان با ارزش 1.5 میلیارد دلار را در جاده شیخ زاید دبی آغاز کرد. انتظار می‌رود ساخت برج تا سال 2028 به اتمام برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، Azizi Developments، یک توسعه‌دهنده خصوصی برجسته در امارات، امروز از آغاز ساخت دومین برج بلند جهان خبر داد. این پروژه به ارزش 1.5 میلیارد دلار در امتداد جاده شیخ زاید دبی واقع خواهد شد. ساخت این آسمان‌خراش با ارزش 3.67 میلیارد درهم به‌طور رسمی در 18 ژانویه آغاز شد. ارتفاع و وضعیت نسبی آن در مقایسه با دیگر آسمان‌خراش‌های بلند دبی هنوز در انتظار تأییدیه‌های مقامات و اعلام نشده است.

به گزارش نشنال‌نیوز، این برج که قرار است در بازه زمانی 4 ساله به پایان برسد، شامل مجموعه‌ای از جاذبه‌های متمایز مانند یک مرکز خرید عمودی، واحدهای مسکونی، اقامتگاه‌ها و پنت‌هاوس‌های مجلل، یک هتل ۷ ستاره معتبر، یک سکوی تماشای بی‌نظیر و فودکورت‌هایی با انواع غذا و نوشیدنی است. در کنار این موارد، این برج بسیاری از ویژگی‌ها و امکانات استثنایی دیگر را به نمایش می‌گذارد و تجربه‌ای بی‌نظیر برای بازدیدکنندگانش تضمین می‌کند. جزئیات مربوط به مراسم رسمی افتتاحیه متعاقباً اعلام خواهد شد.

میرویس عزیزی، تاجر افغان و بنیان‌گذار Azizi Developments، در مورد این اعلامیه مهم، گفت: «امروز یک روز خاص است چراکه بالاخره یکی از پروژه‌های رؤیایی من در دبی را کلنگ زدیم. در حالی که مراسم رسمی بعداً برگزار خواهد شد، من خوشحالم که این مناسبت را با تیم خود در عزیزی جشن می‌گیرم؛ تیمی که این برج نمادین را می‌سازد.»

وی افزود: «این برج میراث ما خواهد بود. با توجه به اینکه دبی به من و خانواده‌ام امنیت و فرصت‌های فراوان داده است، این برج که دومین برج بلند خواهد بود، راه ما برای بازپرداخت به امارت و مردم مهمان‌نواز آن است.»

برج 828 متری خلیفه از زمان افتتاح در 4 ژانویه 2010، بلندترین برج جهان بوده است. برای اینکه برج عزیزی دومین برج بلند در جهان باشد، باید بلندتر از 679 متر باشد (ارتفاع برج مردیکا 118 در مالزی). برای اینکه دومین برج بلند شهر باشد، باید بلندتر از 450 متر باشد که ارتفاع برج فرانک مولر آترنیتاس است که در حال حاضر در دبی مارینا در حال ساخت است. طبق گفته شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری، دومین برج بلند شهر، مارینا 101 است که 425 متر ارتفاع دارد، در حالی که سومین برج بلند، برج پرنسس است، آن نیز در دبی مارینا با ارتفاع 413 متر.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.