خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۱۰۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری اندونزی در انرژی‌های تجدیدپذیر

سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری اندونزی در انرژی‌های تجدیدپذیر

اندونزی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای در جهان، طرح سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری را برای ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر آغاز کرده است. این طرح توسط آمریکا و ژاپن تامین مالی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، اندونزی طرح سرمایه‌گذاری خود را برای تسهیل 20 میلیارد دلاری در تامین مالی که توسط وام دهندگان جهانی به رهبری آمریکا و ژاپن برای سرعت بخشیدن به کربن‌زدایی بخش برق تعهد شده بود، آغاز کرد و خواستار پرداخت فوری بودجه شد.

به نقل از رویترز، بر اساس مشارکت انتقال انرژی عادلانه اندونزی (JETP)، این کشور به دنبال کاهش انتشار دی اکسید کربن به 250 میلیون تن برای بخش برق است و پیش بینی می‌شود که این میزان تا سال 2030 به حدود 350 میلیون تن برسد. 

پیشنهاد سرمایه‌گذاری که به عنوان برنامه جامع سرمایه‌گذاری و سیاست (CIPP) شناخته می‌شود، پس از یک دوره رایزنی عمومی پس از انتشار پیش‌نویس در اوایل ماه جاری، رسماً اعلام شد.

اندونزی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای در جهان است، قصد دارد سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق خود را تا سال 2030 از حدود 12 درصد در سال 2022 به 44 درصد افزایش دهد.

اریک توهیر، وزیر موقت امور سرمایه گذاری می‌گوید: «ما باید به سرعت حرکت کنیم، زیرا تا سال 2030 کمتر از هفت سال دیگر باقی مانده است. برای انجام پروژه‌های اولویت دار از جمله تحقق فوری تعهدات مالی، مشارکت باید در راه اندازی تقویت و تسریع شود.»

برنامه جامع سرمایه‌گذاری و سیاست (CIPP) نشان داد که برای دستیابی به اهداف به سرمایه‌گذاری به ارزش 97.3 میلیارد دلار نیاز است که شامل 66.9 میلیارد دلار برای 400 پروژه است که حداکثر تا سال 2030 باید شروع شود.

مایکل کلین، کاردار آمریکا در جاکارتا می‌گوید: «انتظار می‌رود بودجه JETP باعث شروع سریع سرمایه‌گذاری در انتقال انرژی و جذب منابع مالی بیشتر شود.»

با این حال، برخی از فعالان محیط زیست نگران بخش بزرگی از وام‌های تجاری در این ترکیب بودند. نیمی از وجوه تعهد شده از طریق تامین مالی خصوصی خواهد بود که می‌تواند وام‌های تجاری با نرخ بازار، سرمایه‌گذاری سهام یا سایر ابزارهای بدهی باشد.

مشارکت انتقال انرژی عادلانه اندونزی (JETP) بزرگترین در نوع خود است و پس از آن طرح 15 میلیارد دلاری ویتنام قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.