کد مطلب: ۹۰۵۰۸۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پاوربانک خورشیدی: منبع انرژی پاک برای شارژ تلفن همراه+ هزینه

پاوربانک خورشیدی: منبع انرژی پاک برای شارژ تلفن همراه+ هزینه

تمایل به استفاده از انرژی‌های پایدار در سال‌های اخیر افزایش یافته است و پاوربانک خورشیدی می‌تواند راه‌حلی جذاب برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، تصور کنید قدرت خورشید را در کف دست خود دارید؛ در این دوره که فناوری به سمت انرژی پایدار حرکت می‌کند، پاوربانک خورشیدی به طور فزاینده‌ای جلب توجه کرده است. اگرچه کارکرد این دستگاه، کاملاً شبیه مهار پرتوهای خورشید نیست، پاوربانک‌های مجهز به پنل‌های خورشیدی می‌توانند شما را به چنین امکانی نزدیک کنند.

مشخص است که پنل‌های خورشیدی می‌توانند به محیط‌زیست کمک کنند. آنها همچنین ارزش املاک را افزایش می‌دهند و خودروهای جالبی نیز وجود دارند که دارای سقف پنل خورشیدی داخلی هستند. اما آیا این پنل‌ها می‌توانند در مقیاس کوچک مانند شارژ گوشی‌های هوشمند نیز موثر باشند؟ آیا نتیجه استفاده از پاوربانک خورشیدی به نصب یک پنل روی سقف خانه شبیه است؟

البته پنل‌های خورشیدی روی پشت بام به دلیل بزرگ‌تر بودن، انرژی بسیار بیشتری تولید می‌کنند، اما هنوز هم می‌توان به تهیه یک پاوربانک خورشیدی برای کارهای محدودتری چون شارژ تلفن همراه فکر کرد. برای کمک به تشخیص اینکه آیا این محصول در رده «لوازم جانبی مناسب» قرار می‌گیرد یا خیر، تجارت‌نیوز چگونگی عملکرد آن را بررسی کرده است.

پاوربانک خورشیدی تلفن همراه چگونه کار می‌کند؟

به نقل از slashgear، برای فهم دقیق‌تر این موضوع که پاوربانک خورشیدی چگونه کار می‌کند، فقط باید بدانید پنل خورشیدی و پاوربانک چیست. اولی نوعی فناوری است که به ما امکان می‌دهد از نیروی خورشید استفاده و آن را به انرژی قابل مصرف تبدیل کنیم.

پنل‌های خورشیدی انواع مختلفی دارند، اما همه آنها از یک اصل پیروی می‌کنند. نور خورشید به پنل برخورد کرده و این محصول آن را به وسیله سلول‌های خود به انرژی تبدیل می‌کند. سپس انرژی ممکن است به سمت شارژ باتری داخلی هدایت شود.

کاربران هنگام خرید پاوربانک برای تلفن همراه خود، عددی را روی دستگاه مشاهده می‌کنند که به عنوان «mAh» یا «میلی‌آمپر ساعت» رتبه‌بندی شده است. این شاخص میزان انرژی را نشان می‌دهد که هر باتری می‌تواند ذخیره کند. میلی‌آمپر ساعت بالاتر به این معنی است که فرد برای شارژ دستگاه‌ خود انرژی بیشتری حمل می‌کند. به عنوان مثال، میانگین باتری گوشی‌های هوشمند حدود پنج هزار میلی‌آمپر ساعت است. در شرایط بهینه، یک شارژر یا پاوربانک خورشیدی تلفن همراه، با ظرفیت پنج هزار «میلی‌آمپر ساعت» باید بتواند بیشتر گوشی‌ها را حداقل یک بار به طور کامل شارژ کند.

افراد معمولاً تمایل دارند پاوربانکی تهیه کنند که mAh آن بالاتر از دستگاهی باشد که قرار است شارژ کند؛ اگرچه باتری‌های کوچک میلی‌آمپر ساعتی معمولاً از نظر فیزیکی کوچک‌تر هستند و حمل آنها نیز آسان‌تر است.

پاوربانک خورشیدی

آیا ارزش خریدن دارد؟

نکته کلیدی برای درک اینکه آیا یک پاوربانک خورشیدی ارزش خرید دارد یا خیر، توجه به این نکته است که کاربر به طور معمول چند ساعت در فضای باز حضور دارد. همان‌گونه که از نام آن پیداست، هدف اصلی پاوربانک خورشیدی تبدیل نور به انرژی برای شارژ گوشی و دیگر وسایل الکترونیکی کوچک است. اگرچه بیشتر پاوربانک‌های خورشیدی تلفن همراه را می‌توان از طریق پریز دیواری نیز شارژ کرد، یک پاوربانک استاندارد که پنل خورشیدی  ندارد از حجم کمتری برخوردار است.

هزینه نیز هنگام خرید شاخص مهمی برای بعضی کاربران محسوب می‌شود اما باتری‌هایی که به پنل‌های خورشیدی متصل هستند، گران‌تر از پاوربانک‌های استاندارد نیستند.

یک پاوربانک خورشیدی 15 واتی با ظرفیت 36 هزار و 800 میلی‌آمپر ساعت، تقریباً با همان قیمت یک پاوربانک استاندارد بدون پنل خورشیدی (حدود 30 دلار معادل دو میلیون و 85 هزار تومان) در آمازون به فروش می‌رسد. حتی اگر میلی‌آمپر ساعت نسخه خورشیدی به 42 هزار و 800 برسد، باز هم با قیمت 60 دلار (معادل چهار میلیون و 170 هزار تومان) به فروش می‌رسد. در این میان، پاوربانک‌های خورشیدی معمولاً برای استفاده در فضای باز ساخته می‌شوند و دارای چراغ‌قوه داخلی نیز هستند.

یک نکته مهم در مورد خرید پاوربانک خورشیدی

کاربران هنگام خرید باید به یک نکته توجه داشته باشند: پنل‌های خورشیدی قابل حمل با پاوربانک خورشیدی تفاوت دارند. اولی کاملاً جمع‌وجور نیست و معمولاً از چندین پنل تشکیل شده‌ که در یک مجموعه بزرگ‌تر باز می‌شوند. در مقابل، شارژرهای تلفن همراهی که پنل خورشیدی دارند، معمولاً جیبی هستند و یک پنل اصلی دارند.

پاوربانک خورشیدی راه‌حل ایده‌آل برای شارژ گوشی در سفر، کمپینگ و مواقعی است که کاربران به برق دسترسی ندارند. با وجود معایبی مانند سرعت شارژ کندتر و وابستگی به نور خورشید، این محصول مزایایی نیز دارد؛ از جمله اینکه دوستدار محیط‌زیست و مقرون‌به‌صرفه است. این موارد، آن را به انتخابی جذاب تبدیل می‌کند.

اخبار حوزه محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.