کد مطلب: ۹۰۸۸۲۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

رئیس جدید مرکز آمار کیست؟

یک امام صادقی دیگر به دولت اضافه شد

رئیس جدید مرکز آمار کیست؟

با اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، غلامرضا گودرزی، دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق، به عنوان رئیس جدید مرکز آمار ایران انتخاب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، عصر امروز، ۱۲ اردیبهشت 1402، در جلسه شورای معاونان و مدیران، از یک انتصاب جدید در این سازمان خبر داد. به این ترتیب، با اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، غلامرضا گودرزی بر کرسی ریاست مرکز آمار تکیه زد و جانشین داریوش ابوحمزه شد که در تیرماه سال گذشته وارد مرکز آمار شده بود.

نکته حائز اهمیت اما این است که بررسی سوابق رئیس جدید مرکز آمار نشان می‌دهد یک امام صادقی دیگر وارد دولت سیزدهم شده است.

رئیس جدید مرکز آمار کیست؟

بررسی سوابق تحصیلی غلامرضا گودرزی، رئیس جدید مرکز آمار ایران، حاکی از آن است که او دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه امام صادق است. او همچنین مدرک دکتری تخصصی مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس را در کارنامه خود دارد.

از سوابق کاری گودرزی نیز می‌توان به مشاور امور راهبردی و آینده‌پژوهی، مدیریت دانش، ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی فرایندهای سازمان‌ها و شرکت‌های متعدد دولتی و خصوصی، حضور در هیات‌مدیره چندین شرکت بازرگانی، تحقیقاتی و هلدینگ، رئیس اداره آموزش دانشگاه امام صادق و حضور در این دانشگاه با چندین سمت دیگر اشاره کرد.

یک امام صادقی جدید در دولت

با حضور گودرزی در مرکز آمار ایران، یک نام دیگر به فهرست بلندبالای امام صادقی‌های دولت سیزدهم اضافه شد. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و میثم لطفی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تنها تعدادی از دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق هستند که در دولت سیزدهم حضور دارند.

علت تغییر رئیس مرکز آمار چه بود؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه را تقویت توان مدیریتی سازمان، کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع اعلام کرده است.

این در حالی است که این جابه‌جایی در وزارت اقتصاد درست پس از آن رخ داده که کشمکش‌ها بین دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس بر سر آمارهای اعلامی بالا گرفته است. از همین روی، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که ترکش دوئل دولت و مرکز پژوهش‌ها به رئیس سابق مرکز آمار گرفته و سبب خروج او از این مرکز شده است.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اقتصاد کلان در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.