خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۱۷۴۴

عربستان میزبان مرحله نهایی لیگ نخبگان فوتبال آسیا شد

عربستان میزبان مرحله نهایی لیگ نخبگان فوتبال آسیا شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز جمعه اعلام کرد که عربستان سعودی میزبان دو دوره اول مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا با عنوان رقابت‌های باشگاهی نخبگان این قاره خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، لیگ نخبگان آسیا از فصل آینده جایگزین لیگ قهرمانان می‌شود.

این رقابت‌ها در سپتامبر سال آینده آغاز می‌شود و ۲۴ باشگاه برتر منطقه به دو لیگ ۱۲ تایی در شرق و غرب تقسیم می‌شوند.پس از برگزاری بازی‌های رفت و برگشت، ۸ تیم از غرب و ۸ تیم از شرق آسیا به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند.

هشت تیم برتر آسیا پس از برگزاری مرحله یک هشتم که شامل ۴ تیم از شرق و ۴ تیم از غرب آسیا خواهند بودند، راهی دور نهایی می‌شوند که قرار است به صورت متمرکز برگزار شود.

بر اساس تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، مرحله یک چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال لیگ نخبگان آسیا به صورت متمرکز و تک بازی برگزار می‌شود و میزبانی دور نهایی لیگ نخبگان در فصل‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به عربستان سعودی واگذار شده است.

این حرکت بخشی از یک بازنگری اساسی در مسابقات باشگاهی در آسیا است و جایزه تیم قهرمان هم از ۴ میلیون دلار به ۱۲ میلیون دلار بوده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که عربستان پس از ارزیابی زیرساخت‌ها و اسکان، میزبانی دور نهایی در دو دوره متوالی را به دست آورده است.

گفتنی است که عراق نیز پیشنهاد میزبانی دور نهایی لیگ نخبگان را داده بود که در رسیدن به این هدف ناکام بود.

عربستانی‌ها همچنین به طور موقت حق میزبانی را برای سه سال دیگر با توجه به بررسی‌های اولیه AFC دریافت کرده‌اند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.