کد مطلب: ۸۸۹۹۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / رفت و برگشت سکه امامی بین دو کانال

قیمت طلا و سکه امروز 20 آبان ۱۴۰۲ / رفت و برگشت سکه امامی بین دو کانال

قیمت طلا و سکه، امروز روند کاهشی دارد و سکه امامی رفت و برگشتی را بین دو کانال 28 و 29 میلیون تومانی تجربه کرد، قطعات سکه اما تغییری نداشته‌اند. امروز دلار، افزایشی و انس، کاهشی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شنبه 20 آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روندی نوسانی دارد. قیمت طلا در محدوده قیمتی دو میلیون و 400 هزار تومان روند کاهشی را تجربه کرده است. قیمت سکه امامی صبح امروز به کانال 28 میلیون تومانی رفت اما دوباره به کانال بالاتر برگشت. در این میان، قطعات سکه ثبات قیمت را تجربه کردند اما سکه گرمی روند افزایشی دارد. 

امروز قیمت دلار نیز در کانال 51 هزار تومان نوساناتی دارد و در این لحظه افزایشی است. اما انس با وجود تعطیلی بازارهای جهانی بر اساس اعلام برخی منابع روند نزولی دارد و با 1.06 درصد افت به حدود 1938 هزار دلار رسیده است. 

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود دو هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز کاری گذشته، دو میلیون و 435 هزار و 600 تومان معامله می‌شود. طلا امروز ارقام پایین‌تر را نیز تجربه کرد اما در ادامه اندکی افزایشی شد. روز پنجشنبه در همین ساعات طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و ۴۳۶ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و 29 میلیون و 96 هزار تومان است؛ حدود 9 هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز پنجشنبه.امروز سکه تمام، با کاهش بیش از 100 هزار تومانی، قیمت حدود 28 میلیون و 995 هزار تومان را نیز تجربه کرد. روز پنجشنبه در همین ساعات، سکه امامی در حدود 29 میلیون و ۱۰۳ هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی، با 17 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز کاری گذشته، حدود 25 میلیون و 596 هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و ۵۹۷ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 60 هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، به پنج میلیون و 592 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود 46 هزار تومان افزایش، امروز به حدود دو میلیون و 93 هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته، با قیمت 15 میلیون و 250 هزار تومان معامله می‌شود. حباب نیم سکه اما با 31 هزار تومان افزایش، به سه میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، بدون تغییر نسبت به روز پنجشنبه با نرخ 10 میلیون و 350 هزار تومان داد و ستد می‌شود. حباب ربع سکه اما با 9 هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 466 هزار تومان رسیده.

در این میان، سکه گرمی با 50 هزار توکان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز کاری گذشته با قیمت پنج میلیون و 750 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز با 58 هزار تومان افزایش داشته و دو میلیون و 857 هزار تومان است.

اما هر مثقال طلا با 19 هزار تومان کاهش، با قیمت 10 میلیون و 546 هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و ۵۶۴ هزار تومان معامله می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

بازار طلا امروز را کاهشی آغاز کرد به گونه‌ای که سکه امامی حتی رفت و برگشتی را به کانال پایین‌تر نیز پشت سر گذاشت. در ادامه، اندکی از روند نزولی جبران شد اما قیمت طلا و سکه تمام همچنان نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه کاهشی است. 

طلا و سکه در هفته گذشته بیشترین کاهش قیمت را در بازارهای مالی داشتند. انتشار اخبار سیاسی که بازار در هفته جاری منتظر وقوع آنهاست، معامله‌گران را نسبت به مبادله دلسرد کرده است. 

سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم به عربستان، می‌تواند در بهبود روابط سیاسی نقش موثری داشته باشد و برای ثبات بازارهای مالی به کمک سیاست‌گذار بیاید.

هر چند بازارساز تلاش می‌کند قیمت دلار و به دنبال آن قیمت طلا و سکه را کنترل کند، اما برخی کارشناسان معتقدند شاخص‌های اقتصادی گویای لزوم روند افزایشی نرخ ارز هستند و دولت در حال فشردن فنر بازارهاست. البته برخی فعالان بازار، با توجه به شرایط انس انتظار تغییرات شارپی را در این بازار در آینده نزدیک ندارند. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار طلا و ارز بخوانید.

 

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.