فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۸۸۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

۵ شاخص کلیدی قیمت بیت کوین نوید رکوردی جدید در سال ۲۰۲۴ را می‌دهند

۵ شاخص کلیدی قیمت بیت کوین نوید رکوردی جدید در سال ۲۰۲۴ را می‌دهند

قیمت بیت کوین اخیراً بیش از ۲۵ درصد از کف قیمتی ۵۲,۵۴۶ دلاری را بازیابی کرده و مجموعه‌ای از شاخص‌ها حاکی از افزایش‌ بیشتر قیمت آن هستند.

به گزارش تجارت نیوز،

همزمان با ورود بازار رمز ارزها به ماه "Uptober"، که معمولاً با رشد قیمت‌ها همراه است، پنج شاخص کلیدی نشان می‌دهند که بیت کوین ممکن است در آستانه رسیدن به رکوردهای جدید به بالای سطح ۷۵ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۲۴ باشد.

کاهش عرضه بیت کوین در صرافی‌ها

احتمال ثبت رکورد جدید در بیت کوین با کاهش قابل توجهی در عرضه این رمز ارز در صرافی‌ها نیز پشتیبانی می‌شود. تا ۱۵ اکتبر، صرافی‌های متمرکز حدود ۲.۶۸ میلیون بیت کوین نگهداری می‌کنند که از اوج تاریخی ۳.۳۷ میلیون بیت کوین در جولای ۲۰۲۱، حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. این کاهش در میزان بیت کوین نگه‌داری شده در صرافی‌ها نشان می‌دهد که تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران به جای فروش، بیت کوین خود را حفظ می‌کنند که نشانه‌ای از اعتماد فزاینده به پتانسیل بلندمدت بیت کوین است.

این روند با افزایش ۵۵ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون همراه بوده است. کاهش عرضه بیت کوین در صرافی‌ها به‌طور کلی نشان‌دهنده فشار فروش کمتر است که در ترکیب با تقاضای قوی، می‌تواند به ایجاد نیروی محرکه صعودی قیمت کمک کند. در صورتی که این روند ادامه یابد، می‌تواند پایه‌ای محکم برای رالی بیت کوین در سال ۲۰۲۴ ایجاد کند و رکوردهای جدیدی را به همراه داشته باشد.

افزایش تقاضا برای ETFهای اسپات بیت کوین

علاقه نهادی به بیت کوین همچنان در حال افزایش است، چنانکه شاهد افزایش تقاضا برایETFهای اسپات بیت کوین هستیم. بر اساس داده‌های SoSoValue ، ETF سرمایه‌گذاران ETF اسپات بیت کوین مستقر در ایالات متحده در چهار روز از هفت روز معاملاتی اخیر، شاهد جریان‌های ورودی مثبت بوده‌اند. در ۱۴ اکتبر، ETFهای اسپات بیت کوین بالاترین جریان ورودی خالص خود را از ماه ژوئن با بیش از ۵۵۵.۸ میلیون دلار ثبت کردند.

نیت جرسی، رئیس ETF Store، این روند را در یک پست در شبکه‌های اجتماعی بازنشر کرد و به این موضوع اشاره کرد که ETFهای اسپات بیت کوین در ده ماه گذشته نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار جریان ورودی خالص به دست آورده‌اند که فراتر از پیش‌بینی‌های اولیه بوده است. وی عنوان کرد که هم سرمایه‌گذاران نهادی و هم خرد، به طور فزاینده‌ای به این محصولات گرایش پیدا کرده‌اند که دسترسی مستقیم به نوسانات قیمت بیت کوین را در اختیار آنها، قرار می‌دهد.

رشد مداوم جریان‌های ورودی به ETFهای اسپات بیت کوین نشانگر علاقه رو به افزایش نهادی به بیت کوین است که جایگاه آن را به عنوان یک دارایی مالی اصلی تقویت می‌کند. این روند می‌تواند به تقاضای پایدار برای بیت کوین کمک کند و با پشتیبانی از قیمت آن، ممکن است به دستیابی به رکوردهای جدید کمک کند.

شاخص RSI بیت کوین نشانگر فضای رشد

شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین نیز به یک پتانسیل صعودی اشاره دارد. تا اواسط اکتبر، سطوح ماهانه RSI بیت کوین نشان می‌دهد که این رمز ارز می‌تواند برای یک افزایش قیمت قابل‌توجه آماده باشد. یک تحلیل‌گر مستقل به نام Bitcoindata21 اخیراً تحلیلی را بر روی RSI ماهانه بیت کوین انجام داده و پیش‌بینی کرده که قیمت بیت کوین می‌تواند در این چرخه صعودی به حدود ۲۳۳ هزار دلار برسد.

داده‌های تاریخی این چشم‌انداز را تأیید می‌کنند، چرا که اوج‌های قبلی در RSI ماهانه بیت کوین همزمان با اوج قیمت این رمز ارز در چرخه‌های گذشته بوده‌اند. اگر این الگو ادامه یابد، نشان می‌دهد که بیت کوین فضای قابل‌توجهی برای رشد دارد و احتمالاً در ماه‌های آتی به رکوردی جدید دست خواهد یافت.

بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود

در نهایت، حرکت اخیر بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (SMA) نشانه‌ای مثبت برای بازار است. در ۱۴ اکتبر، بیت کوین این سطح تکنیکال کلیدی را که در حال حاضر در حدود ۶۳,۳۳۵ دلار قرار دارد، پشت سر گذاشت. در موارد قبلی، قیمت بیت کوین پس از بازپس‌گیری این سطح، حرکت‌های پارابولیکی را تجربه کرده است که به امکان افزایش بیشتر اشاره دارد.

افزایش بی‌سابقه بیت کوین

یکی از شاخص‌های مهمی که چشم‌انداز صعودی را نشان می‌دهد،(Open Interest - OI)  در قراردادهای آتی دائمی بیت کوین است. این شاخص که بر اساس نرخ تأمین مالی وزن‌دهی شده، به بالاترین سطح خود در چند ماه اخیر رسیده است و نشان از علاقه فزاینده سرمایه‌گذاران دارد و احتمالاً احساسات صعودی کوتاه‌مدت را بیان می‌کند.

داده‌های CoinGlass نشان می‌دهند که نرخ فعلی بهره وزنی برای بیت کوین ۰.۰۱۳۶ درصد است، سطحی که آخرین بار در ۷ ژوئن مشاهده شد، زمانی که بیت کوین به طور موقت به سطح ۷۱,۹۵۰ دلار رسید. نرخ تأمین مالی مثبت معمولاً نشانه‌ای از خوش‌بینی بازار است.

 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. تجارت‌نیوز این گزارش را تنها به منظور تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه تهیه کرده و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.