کد مطلب: ۲۷۳۴۹۷

امريکا بر دويست ميليارد دلار کالاي چيني تعرفه اعمال کرد

امريکا بر دويست ميليارد دلار کالاي چيني تعرفه اعمال کرد

آمريکا فهرست جديدي از دويست ميليارد دلار کالاي چيني تهيه کرده است که در نظر دارد بر آنها تعرفه اعمال کند.

واشنگتن اسامي اين کالاها را منتشر کرده است اما بلافاصله تعرفه وضع نمی‌شود بلکه روند اعمال تعرفه‌ها دو ماه به طول می‌انجامد.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، دولت دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا هفته گذشته تعرفه‌ای 25 درصدي بر 34 ميليارد دلار کالاي چيني وضع کرد. چين نيز در اقدامي تلافي جويانه همين ميزان تعرفه را بر حجم مشابهي از واردات کالاهاي آمريکايي اعمال کرد.

آمريکا درنظر دارد بر 16 ميليارد دلار ديگر از واردات چين تعرفه ببندد. پکن تهديد کرده است که اين اقدام را هم تلافي خواهد کرد.

«رابرت لايت هايزر» نماينده تجاري آمريکا اعلام کرد: دولت ترامپ بيش از يک سال است از چين می‌خواهد که رویه‌های غيرمنصفانه تجاري خود را متوقف کرده، بازارش را بگشايد و وارد يک رقابت تجاري واقعي شود اما چين به جاي رفع نگرانی‌های مشروع، دست به اقدامات تلافي جويانه عليه محصولات آمريکايي زده است.

اين فهرست جديد پس از آن منتشر شده که آمريکا تهديد کرده بود که اگر چين اقدام به فعاليت تلافي جويانه عليه تعرفه‌های واشنگتن کند، بر پانصد ميليارد دلار از کالاهاي چيني تعرفه می‌بندد.

اين فهرست مرحله تازه‌ای از تنش‌های تجاري ميان واشنگتن و پکن را نشان می‌دهد. صندوق بين المللي پول هشدار داده است که جنگ تجاري تمام عيار ميان اين دو کشور تاثيري منفي بر اقتصاد جهاني خواهد گذاشت.

ترامپ ماه گذشته از دفتر نمايندگي تجاري آمريکا خواسته بود فهرستي از دويست ميليارد دلار کالاي چيني تهيه کند تا بر آنها تعرفه 10 درصدي وضع شود.

رئيس جمهوري آمريکا تهديد کرده است که می‌تواند تقریبا بر تمام واردات از چين تعرفه اعمال کند.

مقام‌های آمريکايي چين را متهم به نقض قوانين مالکيت معنوي کرده‌اند و از طريق تعرفه‌ها درصدد مجازات پکن هستند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.