کد مطلب: ۳۴۹۶۲۸

ام‌جی۳۶۰ بخریم یا رنو سیمبل کارکرده؟

ام‌جی360 بخریم یا رنو سیمبل کارکرده؟

اگر به عنوان یک سدان فضای داخلی خودرو و نیز امکانات داخل کابین برایتان اهمیت بیشتری دارد، ام‌جی360 انتخاب بهتری است. علاوه بر این با توجه به مصرف سوخت پایین‌تر آن، خرید ام‌جی360 مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

با توجه به این که در بازار خرید و فروش خودروی ایران پر شده از برندهای چینی با مدل‌ها و امکانات مختلف، انتخاب یک ماشین مناسب در هنگام خرید خودرو کار ساده‌ای نسیت؛ زیرا در بازار خودرو با یک رنج قیمتی مشخص از برندهای مختلف، خودروهایی با مشخصات و امکانات متفاوتی در بازار موجود است، علاوه بر این اگر نگاهی به امکانات خودروهای چینی جدید بیاندازید، خواهید دید که هر کدام از این مدل‌ها رقابت تنگاتنگی برای ارائه امکانات بیشتر با هم دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، حال اگر در این بازار قصد خرید یک سدان خوب را داشته باشید، گزینه‌های بسیاری پیش رو دارید. اما اولین کاری که اکثر خریداران می‌کنند، این است که به سراغ برند‌هایی می‌روند که امتحان خود را پس داده و بازخورد خوبی در بازار خودرو داشته‌اند. در بین برند‌های چینی موجود در بازار ایران، برند‌هایی مانند ام‌جی، رنو، جک و برلیانس از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. اگر بخواهیم این برتری را به مدل‌های سدان محدود کنیم، باکیفیت‌ترین سدان‌ها در مدل‌های ام‌جی و رنو مشاهده می‌شود و خرید و فروش ام‌جی و رنو در ایران آمار بالا تری نسبت به سدان‌های سایر برندها دارند. در ادامه قصد داریم 2تا از بهترین سدان‌های این 2 برند را بررسی کنیم تا در نهایت به برتری یکی از آن‌ها برسیم.

خرید ام‌جی360 یا رنو سیمبل

بررسی ارزش خرید خودرو ام‌جی360

در ابتدا باید گفت که کمپانی ام‌جی مدل 360 خود را در 2 مدل دنده‌ای و اتوماتیک توربو ارائه می‌دهد. در اولین نگاه، طراحی خارجی این خودرو ما را به یاد کمری گرند2004 می‌اندازد؛ حالت چراغ‌ها، خطوط برجسته روی کاپوت، سپر و تهویه هوای زیر سپر همراه با چراغ‌های LED، چراغ‌های جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ دیلایت، آینه‌های برقی گرمکن‌دار، در عین سادگی زیبایی خاصی را به این خودرو داده است. این سدان بزرگ نسبت به مدل قبلی خود یعنی ام‌جی350 کمی ‌بزرگ‌تر شده است. این افزایش سایز خبر از افزایش فضای کابین این خودرو نیز می‌دهد.

خرید ام‌جی360 یا رنو سیمبل

طراحی داخل کابین این خودرو در نگاه اول بسیار راضی‌کننده به نظر می‌آید. روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، فرمان برقی و فضای کافی بالای سر و جلوی زانو برای 5 سرنشین از ویژگی‌هایی است که کابین این خودرو را دوست داشتنی‌تر می‌کند. علاوه بر این هماهنگی اجزای داخل کابین و طراحی درست آن رضایت بیشتری به خریداران برای خرید ام‌جی360 می‌دهد. به همین دلیل خرید و فروش ام‌جی360 در بازار ایران روند افزایشی خوبی را پشت سر گذاشته است.

در بخش فنی نیز ام‌جی360 با موتور 1.498 لیتری 4 سیلندر خود همراه با گیربکس 6سرعته اتوماتیک می‌تواند 130 اسب بخار نیرو تولید کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن نیز به 10 ثانیه می‌رسد. ام‌جی360 به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این موتور نیز به 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. قیمت ام‌جی360 در بازار فعلی خودرو بین 150 تا170 میلیون است. با وجود امکانات زیاد و این قیمت خرید ام‌جی360 به نظر خرید بسیار هوشمندانه‌ای است.

خرید ام‌جی360 یا رنو سیمبل

بررسی ارزش خرید رنو سیمبل

رنو سیمبل یک سدان کامپکت با سایز کوچک‌تر است. طراحی خاص این خودرو که مختص برند رنو است، این سدان را از سدان‌های دیگر متمایز کرده است. از مشخصات ظاهری این خودرو می‌توان به طراحی قوی و متفاوت سپر جلو، چراغ‌های LED و دیلایت اشاره کرد که ظاهری ساده اما تهاجمی ‌به این خودرو داده است.

خرید ام‌جی360 یا رنو سیمبل

در داخل کابین نیز با توجه به اینکه رنو سیمبل یک سدان کامپکت است اما فضای مناسبی برای 4 سرنشین بزرگسال و یک کودک دارد. اگر بخواهیم فضای داخلی این خودرو را با ام‌جی360 مقایسه کنیم، این خودرو از فضای محدودتری برای جلوی زانو برخوردار است. امکانات داخل کابین مانند صفحه نمایش 7 اینچی بلوتوثی، صندوق عقب جادار، سیستم کروز کنترل و هشدار باد لاستیک باعث شده تا بسیاری از افراد برای خرید سدان به این خودرو روی بیاورند.

در بخش فنی موتور 1.598 لیتری این خودرو با گیربکس 4 سرعتِ اتوماتیک تیپ‌ترونیکی که دارد، به‌راحتی می‌تواند نیروی 105 اسب بخار را تولید کند. شتاب 0 تا 100 آن نیز به 10.2 ثانیه می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در هر 100 کیلومتر 8.4 لیتر می‌باشد. قیمت این رنو سیمبل کارکرده بر اساس آگهی‌های خرید و فروش آن در سایت دیوار بین 130 تا 170 میلیون است.

سخن پایانی

به‌طور کلی اگر به عنوان یک سدان فضای داخلی خودرو و نیز امکانات داخل کابین برایتان اهمیت بیشتری دارد، ام‌جی360 انتخاب بهتری است. علاوه بر این با توجه به مصرف سوخت پایین‌تر آن، خرید ام‌جی360 مقرون‌به‌صرفه‌تر است. اما در بخش امکانات رانندگی رنو سیمبل کمی ‌بهتر است. سیستم کروز کنترل که در ام‌جی360 دیده نمی‌شود، آن را از رقبای خود کمی ‌عقب انداخته است. در این بخش رنو سیمبل می‌تواند سبقت بگیرد و گزینه بهتری برای خرید باشد.

منبع : ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.