کد مطلب: ۳۸۳۸۸۳

شاخص دلار به پایین‌ترین سطح ۲ هفته گذشته رسید

شاخص دلار به پایین‌ترین سطح 2 هفته گذشته رسید

با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران از یک‌سو و تقویت احتمال کاهش نرخ بهره در ایالات متحده، شاخص دلار در معاملات روز گذشته به پایین‌ترین سطح دو هفته گذشته رسید.

در معاملات روز جمعه، با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران ارزش ین ژاپن در برابر دلار به بالاترین سطح پنج هفته گذشته رسید؛ این در حالی است که به دنبال گمانه‌زنی‌ها و افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو، ارزش دلار به کمترین میزان دو هفته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، به دنبال انتشار اخبار مربوط به تقویت فعالیت‌های اقتصادی در فرانسه و آلمان، یورو در برابر دلار رکورد جدیدی در یک و نیم هفته گذشته ثبت کرد.

روز گذشته سرنگونی پهباد آمریکایی در آب‌های ایران، نگرانی‌ها در مورد ریسک وقوع درگیری را افزایش داده است.

در معاملات روز گذشته هر دلار آمریکا به ازای 107.045 ین ژاپن مبادله شد. این بالاترین رکورد ین در برابر دلار از سوم ژانویه محسوب می‎شود.

در ماه می و به دنبال انتشار اخبار اقتصادی مثبت در آمریکا، دلار با رشد قابل توجهی مواجه شده بود. اما به دنبال سیگنال‌هایی از فدرال‌رزرو آمریکا، مبنی بر اینکه ممکن است بانک مرکزی نرخ بهره را کاهش دهد، تضعیف شد.

با این حال، در حال حاضر بیش از نرخ بهره و سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی در جهان، توجه سرمایه‌گذاران در حال حاضر بیشتر به دیدار روسای‌جمهور چین و آمریکا در نشست G20 و احتمال کاهش تنش‌ها معطوف شده است.

دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ، در معاملات روز گذشته با افت 0.43 درصدی، در سطح 96.21 واحد قرار گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.