کد مطلب: ۳۹۲۱۰۹

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

اجاره بهاء مسکن دیگر افزایش نمی‌یابد

اجاره بهاء مسکن دیگر افزایش نمی‌یابد

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: قیمت فعلی خرید مسکن و همچنین اجاره‌بهاء تا سه سال آینده ثابت باقی خواهد ماند و دیگر شاهد هیچ رشد قیمتی نیستیم.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت اجاره‌بهاء تا پایان فصل تابستان گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت اجاره‌بهاء مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین 40 تا 50 درصد افزایش یافته است. با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و کمبود نقدینگی در سطح جامعه به نظر می‌رسد که قیمت اجاره‌بهاء مجدد گران نخواهد شد.

عطا آیت‌الهی افزود: طی یک سال گذشته هم در بخش قیمت اجاره‌بهاء و هم خرید مسکن شاهد رشد فزاینده بوده‌ایم و همین موضوع نیز توقف روند معاملات خانه در تهران را به همراه داشته است. از طرف دیگر مستاجرانی که توان پرداخت اجاره‌بها را نداشته‌اند به مناطق پایین‌تر کوچ کرده‌اند و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت قیمت فعلی اجاره‌بها تا سه سال آینده ثابت باقی خواهد ماند و دیگر شاهد هیچ رشد قیمتی نیستیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به توقف معاملات آیا ممکن است قیمت اجاره‌بها یا مسکن ارزان شود؟ اظهار کرد: چنانچه شاخص‌های اقتصادی همانند قیمت دلار روند باثباتی داشته باشد قیمت خرید مسکن و همچنین اجاره‌بها دیگر افزایش نخواهد یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.