کد مطلب: ۳۹۸۱۷۴

اختلال گسترده در ثبت سفارش عرضه اولیه رنیک

اختلال گسترده در ثبت سفارش عرضه اولیه رنیک

از صبح امروز 10 درصد از سهام شرکت جنرال مکانیک با نماد «رنیک1» در بازار اول فرابورس عرضه شد که به دلیل حجم بالای متقاضی، در همان ساعات اولیه، اکثر شرکت‌های کارگزاری در ثبت سفارش دچار مشکلاتی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از صبح امروز 10 درصد از سهام شرکت جنرال مکانیک با نماد «رنیک1» در بازار اول فرابورس عرضه شد که به دلیل حجم بالای متقاضی، در همان ساعات اولیه، اکثر شرکت‌های کارگزاری در ثبت سفارش دچار مشکلاتی شدند.

متاسفانه در مدت اخیر و با افزایش ورود کدهای جدید به بورس، همچنان که رکورد مشارکت در عرضه اولیه افزایش یافت، در طرف دیگر تعداد شکایات از هسته معاملات و روند ثبت سفارش نیز افزایش یافته است. به طوری که می‎‌توان گفت با توجه به پیام‌های دریافتی، اکثر کارگزاری‌ها در روند ثبت سفارش با مشکلاتی مواجه هستند و مشتریان قادر به این کار نبوده‌اند.

کاربران با پیام‌های ارسالی درخواست تمدید زمان ثبت سفارش را دارند؛ در این راستا برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند: «فعالان بازار امید دارند به دلیل بروز چنین اختلالی به این وسعت و نیز به دلیل عدم تضییع حقوق سهامداران، عرضه اولیه امروز لغو و به روز دیگری موکول شود یا اینکه زمان این ثبت سفارش تا زمان اصلاح هسته معاملات تمدید شود.»

در نهایت نیز زمان ثبت سفارش این عرضه بدون تمدید به پایان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.