کد مطلب: ۴۰۴۰۹۰

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت خانه در پاییز و زمستان ارزان می‌شود / حباب ۴۰ درصدی قیمت مسکن

قیمت خانه در پاییز و زمستان ارزان می‌شود / حباب 40 درصدی قیمت مسکن

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: امسال قیمت مسکن بیش از 100 درصد رشد داشت. با عمیق‌تر شدن رکود قیمت خانه در فصل پاییز و زمستان ارزان‌تر خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از تحلیل داده‌های مرکز آمار ایران، قیمت مسکن در تهران در بهار سال ۹۸ نسبت به بهار گذشته افزایش ۱۰۷ درصدی را تجربه کرده است. قیمت مسکن در تهران بیشترین میزان تورم را داشته و بیشترین تعداد معاملات برای استان لرستان ثبت شده است.

حال گزارش‌ها حاکی از این است که قیمت مسکن در تهران که پس از ۱۷ ماه در مرداد ماه امسال روند کاهشی به خود گرفته بود در شهریور ماه نیز با افت همراه شد. متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران در شهریور ماه امسال با کاهش 1.6 درصدی نسبت به ماه قبل به 12 میلیون و 969 هزار تومان رسید.

در همین حال نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خانه تا پایان سال ارزان می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: طبق برآوردهای انجام شده قیمت خانه در شهریور ماه و در شهرهای بزرگ و مناطق اعیان‌نشین با کاهش 40 درصدی مواجه و قیمت خانه‌های کوچک متراژ نیز تا حدود 30 درصد ارزان شد. آنچه که به نظر می رسد از این پس قیمت مسکن در حالت رکود غیرتورمی قرار می‌گیرد. یعنی خرید و فروش خانه راکد می‌شود اما افزایش قیمت نخواهیم داشت.

حسام عقبایی افزود: به نظر می‌رسد رکود در بازار مسکن تشدید خواهد شد. طبق گزارش‌ها درتابستان امسال میزان معاملات 80 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

او اظهار کرد: چنانچه عمق رکود ادامه پیدا کند قیمت مسکن درفصل پاییز و زمستان ارزان‌تر خواهد شد؛ امسال قیمت مسکن بیش از 100 درصد رشد داشت. بنابراین قیمت مسکن هم پای نرخ تورم نبود. یعنی امسال باید رشد قیمت مسکن نیز بین 40 تا 45 درصد افزایش می‌یافت در حالی که امروز حباب قیمت مسکن در تمام مناطق 40 درصد است که این قیمت‌ها کاذب نیز باید فروکش کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.