کد مطلب: ۴۱۹۳۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین وضعیت خودروهای پیش‌فروش / خودروهای معوق سایپا و ایران‌خودرو چه زمانی تحویل می‌شوند؟

آخرین وضعیت خودروهای پیش‌فروش / خودروهای معوق سایپا و ایران‌خودرو چه زمانی تحویل می‌شوند؟

با وجود آنکه مقامات مسوول اعلام کرده‌اند تعداد خودروهای باقی مانده در کف پارکینگ خودروسازان کاهش یافته و روند تولید خودروسازان در آذر ماه کمی بهبود یافته اما همچنان 600 هزار خودرو معوق که قبلا پیش‌فروش شده‌اند به دست مردم نرسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روز پیش وزیر صمت با حضور در مجلس هنگامی که از امکان کاهش یک سوم قیمت خودرو سخن می‌گفت، به آخرین وضعیت تولید خودرو اشاره کرد که به گفته وی، ماحصل ساماندهی این صنعت رسیدن تولید روزانه به چهار هزار دستگاه است که رکوردی در این زمینه به شمار می‌رود، زیرا پیش از این تولید خودرو به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ دستگاه در روز رسیده بود.

رضا رحمانی هشتم آذر ماه نیز در پایان بازدید خود از خودروسازی خزر در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه طبق گزارش ارائه شده روند تولید در صنعت خودرو در حال رشد است و علاوه بر تکمیل خودروهای کف پارکینگ‌ها خودروهای تولیدی روز نیز به طور مستقیم تحویل مشتریان می‌شود.

وی تصریح کرد: آمار خودروهای دپو شده در کف پارکینگ ها نسبت به چند ماه قبل به طرز محسوسی کاهش یافته است.

با این حال سه‌شنبه اخیر هنگام حضور رحمانی در صحن علنی مجلس نماینده‌های مجلس به آمارهای قابل تاملی اشاره کردند.

فاطمه حسینی، نماینده مجلس ابتدا مدعی شد که اخیرا مشاهده شده در زمان ثبت‌نام پیش فروش یا فروش فوری امکان ثبت‌نام برای شهروندان عادی وجود ندارد اما عده‌ای در بازار با اخذ پنج میلیون تومان می‌توانند ثبت‌نام انجام دهند و سپس وی بیان کرد: بالغ بر ۶۰۰ هزار تعهد همچنان معوق است و تعداد بسیار زیادی از پرونده شکایت مشتریان از خودروسازان در تعزیرات حکومتی در جریان است.

این سخنان درحالیست که پیش از این نیز دو خودروساز بزرگ کشور پس از آن که به تعهد تحویل خودروهای معوق سال گذشته خود تا پایان مهر ماه امسال عمل نکرده بودند زمان‌های جدیدی را وعده دادند.

دوم آبان ماه امسال پس از پایان فرصت وعده داده شده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایفای تعهدات خودروهای معوق سال گذشته سایپا و ایران‌خودرو، این بار دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد که فرصت جدید تا پایان امسال است.

سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته بود: قرار شده تا پایان امسال تعهدات سال قبل خودروسازان عملی شود، منتها در خصوص برخی از خودروها ظرفیت انجام تعهد نیست و باید تبدیل شود که عمده مشکلات آن حل می‌شود.

در همین حال همچنان خودروسازان به پیش‌فروش خودرو ادامه می‌دهند و آخرین مرتبه 23 آذر ماه امسال بود که اعلام شد: پیش‌فروش ایران خودرو از امروز آغاز شد.

این درحالیست که هنوز از پیش‌فروش‌های قبلی برخی تعهدات عملی نشده و خیلی از مخاطبان تجارت‌نیوز در کامنت‌های خود از این روند گلایه‌هایی را مطرح می‌کنند.

تعدادی از این گلایه‌ها را در گزارش آخرین وضعیت خودروهای معوق ایران‌خودرو و سایپا بخوانید.

آیا خودروسازان تا پایان امسال می‌توانند بخش قابل توجهی از تعهد 600 هزار خودرو معوق خود را عملی کنند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.