کد مطلب: ۴۲۷۶۱۸

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو:

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان هفته / قیمت پراید دوباره گران شد

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان هفته / قیمت پراید دوباره گران شد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: تا زمانی که قیمت دلار روند صعودی داشته باشد، قیمت خودرو در بازار هم گران خواهد شد. به عنوان مثال قیمت پراید 131 هفته گذشته از 52 میلیون تومان به قیمت 59 میلیون تومان رسید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که قیمت خودرو تا پایان هفته افزایش خواهد یافت یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت دلار در اواسط هفته نیست به اوایل هفته ارزان‌تر شد همین موضوع باعث شد که قیمت خودروها در بازار تا حدودی تعدیل شود. به هر حال زمانی که قیمت دلار گران می‌شود سیگنال عدم فروش را به معامله‌گران و فروشندگان خودرو می‌دهد.

سعید موتمنی در ادامه افزود: تا زمانی که قیمت دلار روند صعودی داشته باشد، قیمت خودرو در بازار هم گران خواهد شد. بالعکس این موضوع هم وجود دارد. تا وقتی عرضه از سوی خودروسازان زیاد شود و از طرف دیگر متولیان پولی قیمت دلار را در بازار کنترل کنند، قیمت خودرو گران نخواهد شد.

او به اختلاف قیمت خودرو از محل کارخانه تا بازار اشاره و اظهارکرد: سال گذشته اختلاف قیمت خودروهای کارخانه تا بازار بین سه تا 13 میلیون تومان بود؛ این در حالی است که امروز اختلاف قیمت خودرو از محل کارخانه تا بازار بین 23 تا 47 میلیون تومان است. به عنوان مثال قیمت پراید 131 هفته گذشته 52 میلیون تومان معامله شد؛ این در حالی است که امروز قیمت این خودرو با با افزایش هفت میلیون تومانی به قیمت 59 میلیون تومان رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.