کد مطلب: ۴۳۹۴۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ / پایه حقوق احتمالا چقدر می‌شود؟

آخرین اخبار از افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ / پایه حقوق احتمالا چقدر می‌شود؟

هرچند هر ساله تا پیش از پایان سال میزان افزایش حقوق کارگران اعلام می‌شد اما امسال این اتفاق نیفتاد و به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است در نیمه نخست فروردین ماه امسال میزان افزایش حقوق کارگران تعیین شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند هر ساله تا پیش از پایان سال میزان افزایش حقوق کارگران اعلام می‌شد اما امسال این اتفاق نیفتاد و به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است در نیمه نخست فروردین ماه امسال میزان افزایش حقوق کارگران تعیین شود.

طبق ماده ۴۱ قانون کار شورای عالی کار شامل سه نماینده دولت، سه نماینده کارگر و سه نماینده کارفرما هرساله بر اساس دو مولفه تورم و سبد هزینه خانوار، میزان افزایش حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کنند.

اما در امسال هرچند تا روزهای پایانی سال ۹۸ جلسات شورای عالی کار ادامه داشت اما در نهایت تصمیم‌گیری به سال ۹۹ موکول شد.

به گفته محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نیمه نخست فروردین ماه سال ۹۹ حداقل مزد کارگران در سال ۹۹ مشخص خواهد شد.

در حال حاضر حداقل حقوق کارگران ۱٫۵ میلیون تومان است و هرچند با احتساب آخرین تورم اعلامی توسط مرکز آمار ایران یعنی ۳۵ درصد، ممکن است حداقل مزد با این میزان افزایش به دو میلیون تومان برسد اما نماینده‌های کارفرمایان معتقدند در مقطع فعلی کارفرمایان شرایط سختی را پیش‌رو دارند.

با این حال پیشنهاد نمایندگان کارگری حداقل مزد ۲٫۸ میلیون تومانی برای سال ۹۹ است. این پیشنهاد در حالیست که میزان افزایش حقوق کارمندان دولتی برای سال ۹۹ نیز معادل ۱۵ درصد پیش از این تعیین شده است. آیا نمایندگان کارگری و کارفرمایی به همراه دولتمردان می‌توانند در نیمه نخست فروردین ماه امسال تصمیم نهایی درباره میزان افزایش حقوق کارگران را بگیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.