کد مطلب: ۴۷۰۲۴۶

واکنش رئیس بورس به ریزش‌های اخیر شاخص / بازار سرمایه شرایط بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند

واکنش رئیس بورس به ریزش‌های اخیر شاخص / بازار سرمایه شرایط بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه بازار سرمایه شرایط بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، افزود: نحوه سرمایه‌گذاری صحیح، ورود غیرمستقیم افراد غیرحرفه‌ای به بورس، پرهیز از رفتار هیجانی، دوری از شایعات و مراجعه به مشاورین و متخصصین حرفه‌ای دارای مجوز است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از ابتدای سال ۵ میلیون کد معاملاتی به خانواده بازار سرمایه اضافه شد و تعداد کدها از ۱۰ میلیون ابتدای سال به ۱۵ میلیون رسید.

وی ادامه داد: هم‌زمان آزادسازی سهام عدالت چشم‌انداز جدیدی پیش روی بازار سرمایه قرار داد و رشد و عمق بازار را دو چندان کرد به طوری که جمعیت ۴۵ میلیون نفری به جمع سهامداران بورسی اضافه شد.

رئیس سازمان بورس افزود: در چنین شرایطی باید بیش از گذشته به امر آموزش و فرهنگ‌سازی توجه کرد و یکی از بهترین ابزارها برای افزایش آگاهی و انتقال دانش تخصصی به جامعه، رسانه است.

او با اشاره به اینکه بازار سرمایه شرایط بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، افزود: نحوه سرمایه‌گذاری صحیح، ورود غیر مستقیم افراد غیرحرفه‌ای به بورس، پرهیز از رفتار هیجانی، دوری از شایعات، مراجعه به مشاورین و متخصصین حرفه‌ای دارای مجوز و مواردی از این دست مفاهیمی است که بار انتقال آن به آحاد جامعه، بر دوش رسانه‌ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز مالکین سهام عدالت، جامعه بزرگ مخاطبین رسانه‌ها هستند اما بسیاری از آنها اطلاعات کافی در خصوص بازار سرمایه ندارند و انتقال دانش و آگاهی به این بخش از هموطنان عزیز نیز بر دوش رسانه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.