کد مطلب: ۴۷۴۶۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخبار کوتاه موثر بورسی در شنبه / حاشیه‌های توئیتری شستا در امروز چه بود؟

اخبار کوتاه موثر بورسی در شنبه / حاشیه‌های توئیتری شستا در امروز چه بود؟

اولین روز از سومین هفته شهریور بازار سهام با رشد تقریبا نیم درصدی مواجه شد اما برخی کاربران با انتشار تصاویری در فضای مجازی مدعی تخلف نماد شستا در معاملات شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع معاملات اولین روز از هفته سوم شهریور شاخص کل بازار سهام حدود نیم درصد رشد داشت، اما صف‌های فروش اکثر نمادها در اول بازار نشان از بازار حمایتی امروز بود. در این میان برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری در فضازی مجازی مدعی تخلفاتی در نماد شستا شدند.

توئیت‌ها و پست‌های تلگرامی مردم را در ادامه بخوانید:

کانال تلگرامی عرضه اولیه در پستی مدعی شده است: «شستا و تخلف آشکار و پیدا در این نماد بزرگ.ناظر محترم سفارش های 1 عددی در 1 ثانیه مشخص ، تخلف آشکار نیست؟ چه کسانی میتوانند سفارش خرید یا فروش 1 عددی و آنهم بصورت گروهی ارسال کنند؟ سهامداران عادی هرگز نمی توانند سفارش 1 عددی ارسال کنند.این ژن های خوب چه کسانی هستند؟»

کاربرانی هم در توییتر نوشته‌اند: «با بیش از ۳۰۰ سهم در صف فروش شاخص کل ۱۰هزار واحد مثبت است!! هیچ مدیری در سازمان جرات این را ندارد که دست از شاخص سازی بردارد؟ فقط شاخص سازها حمایت می شوند تا شاخص سازی شود؟»

«وضعیت فعلی #شستا اینطوریه که حقوقی داره میخره از اونور حقیقی تو صف فروشه حس میکنم لج و لجبازیه»

«همچنان فشار عرضه روی #شستا مشهوده»

«امروز حقوقی #فملی، کلاس آموزشی برگذار کرده توی تابلو، چطور سهم رو صف خرید نگه داریم، 5 برابر خریدمون هم توی مثبت 5 بفروشیم. جناب حقوقی #شستا ، اگه دعوات و لجبازیت با سازمان تموم شده، کمی یاد بگیر.»

«کثافتِ چپاول سرمایه را در رفتار نماد #شستا به تاریخ امروز مشاهده کنید»

«سفارش باحجم ۱درعرض صدم ثانیه بصورت گروهی درنماد #شستا این کارتخلف آشکاره وکارهرکسی نیست پشت پرده بورس دارن بازی میکنند و ملت را بازی میدهند»

همچنین کاربری حمایت حقوقی‌ها از بازار را با انتشار تصویر زیر توصیف کرد

اخبار کوتاه موثر در بورس این هفته

برخی از اخبار کوتاه و موثر بر بازار سهام را در ادامه بخوانید:

توقف نمادهای پالایشی

پیش از شروع معاملات امروز بازار سهام، نمادهای پالایشی به منظور شفاف‌سازی در خصوص نرخ خوراک متوقف شدند. این در حالی است که چهار نماد از گروه پالایشی در دومین ETF دولتی با نماد پالایشی یکم حاضر هستند.

همچنین پذیره‌نویسی «پالایشی یکم» از روز یکشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا آخر این هفته ادامه دارد.

رکورد جدید قیمت سنگ‌آهن

از سوی دیگر قیمت جهانی سنگ‌آهن نیز روز گذشته به بالاترین سطح شش سال اخیر خود رسید. بر این اساس هر تن سنگ‌آهن چین به مرز 132 دلار رسید تا رکوردی جدید از خود به جای بگذارد.

تخفیف خوراک پالایشگاه اصفهان

مهدی صرامی، معاون اقتصادی شپنا به بورس ۲۴ گفت: تخفیف خوراک پالایشگاه اصفهان در بهار به ۲.۸ دلار در هر بشکه رسید، انتظار رشد در ماه های آینده داریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.