کد مطلب: ۴۷۶۶۴۴

کاور بدنه خودرو چیست و مراحل آن چگونه است؟

کاور بدنه خودرو چیست و مراحل آن چگونه است؟

کاور بدنه اتومبیل راهی برای تغییر ظاهر وسیله نقلیه شما بدون نیاز به رنگ کردن بدنه زمان‌گیر و گران است. این شامل پوشش کامل یا جزئی وسیله نقلیه شما با فیلم وینیل یا رپ (wrap) است.

کاور بدنه اتومبیل راهی برای تغییر ظاهر وسیله نقلیه شما بدون نیاز به رنگ کردن بدنه زمان‌گیر و گران است. این شامل پوشش کامل یا جزئی وسیله نقلیه شما با فیلم وینیل یا رپ (wrap) است. از این فیلم می‌توان برای پوشش دادن وسیله نقلیه با رنگ یا طرح متفاوت، افزودن جلای براق یا مات یا به عنوان یک لایه محافظ استفاده کرد. وقتی ماشین کاور می‌شود، یک لایه از پوشش پلاستیکی وینیل روی رنگ خودرو چسبیده می‌شود. به طور معمول سه مرحله برای کاور ماشین وجود دارد:

اندازه‌گیری دقیق اتومبیل و سپس انتخاب رنگ و یا گرافیک متناسب انجام می‌شود سپس چاپ و لمینیت وینیل برای محافظت از آن در برابر خراش، سایش و آسیب ندیدن بر اثر UV. چسباندن و اعمال کاور بر روی بدنه خودرو. این کار به نظر می‌تواند خیلی ساده باشد اما اگر به درستی انجام نشود ظاهر خوبی نخواهد داشت، بنابراین کاور بدنه ماشین باید توسط تکنسین آموزش دیده حرفه‌ای انجام شود. آنها قادر خواهند بود سطح اتومبیل شما را به درستی آماده کرده و از برش لایه پلاستیکی متناسب با هر سطح بدنه خودرو اطمینان حاصل کنند.

مزایای استفاده از این پوشش‌ها

باید دقت داشته باشید که کاور کردن بدنه خودرو می‌تواند از رنگ اصلی خودروی شما در مقابل خراش‌ها و تراشه‌های سبک محافظت کند و همچنین می‌تواند از آسیب UV جلوگیری کند. اما باید در نظر داشته باشید که کاور وینیل به اندازه بادی فنس‌ها و یا PPFها نمی‌توانند از بدنه شما محافظت کنند. کاور را می‌توان برای شخصی‌سازی یا طراوت ظاهر ماشین استفاده کرد. اغلب، پوشش وینیل ارزان‌تر از رنگ کردن مجدد اتومبیل است. همچنین می‌توانید الگوها و طرح‌های مختلف را برای داشتن ظاهری منحصر به فرد بر روی اتومبیل خود اجرا کنید. اگر این پوشش شروع به خراب شدن هم بکند می‌توانید به راحتی آن را تعویض کنید.

IMG 20200913 093504

معایب استفاده از کاور بدنه

می‌توان گفت که تمامی معایبی که برای این پوشش می‌توان نام برد همه مربوط به نصاب آن می‌باشد اگر فردی که دارد این پوشش را اعمال می‌کند به اندازه کافی مهارت نداشته باشد می‌تواند ظاهر خودروی شما را خراب کند. البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از مواد و کاورهای نا مرغوب هم می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد اگر نصاب حرفه‌ای نباشد می‌تواند در هنگام اندازه کردن پوشش، خراش‌های عمیقی را بر روی بدنه خودرو ایجاد کند. اگر کاور به درستی نصب نشده باشد ، آب می‌تواند در زیر آن گیر کند و منجر به زنگ‌زدگی شود. در صورت آسیب دیدگی بر اثر آب، ممکن است متوجه شوید که رنگ هنگام جدا شدن کاور به علت زنگ‌زدگی برداشته می‌شود.

نکاتی در مورد کاور بدنه

کاور بدنه خودرو چون از رنگ بدنه محافظت می‌کند (در صورتی که به درستی اعمال شده باشد) می‌تواند ارزش مادی اتومبیل شما را حفظ کند. از این خدمات برای تبلیغات برندها استفاده می‌شود می‌توان از انواع شفاف آن برای محافظت از رنگ اصلی بدنه استفاده کرد و حتی می‌توان با انواع رنگی آن تغییرات ظاهری را بر روی اتومبیل ایجاد کرد. با یک چاپ سفارشی، می‌توانید هر تصویری را روی کاور خود چاپ کنید و سپس روی ماشین خود اعمال کنید. معمولا تمامی این خدمات هم به صورت براق و هم مات قابل استفاده هستند. کاور بدنه اتومبیل قابل شستشو است و شستشوی دستی کمترین آسیب ممکن را دارد. شستشوهای اتوماتیک ممکن است باعث بلند شدن و تخریب آن شود. بسته به نوع کاور استفاده شده، شما می‌توانید از شستشو با فشار استفاده کنید به شرطی که فشار و دما کم باشد و زاویه اسپری کردن باز باشد.

اگر از پولیش‌های معمولی بر روی کاور استفاده کنید امکان دارد که به آن صدمه بزند معمولا واکس و پولیش‌های مخصوصی برای این کار وجود دارد. اگر مواظب کاور خود هستید، می‌توانید انتظار داشته باشید که این پوشش چندین سال دوام داشته باشد. اگر چه به طور طبیعی تصادفات و نگهداری ضعیف، طول عمر کاور را کاهش می‌دهد. خوشبختانه تعمیر این پوشش اتومبیل نسبتاً آسان است. کاور تمام بدنه وسایل نقلیه نیز از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است، بنابراین اگر فقط یک پانل نیاز به تعمیر دارد، لزوماً نباید ماشین خود را دوباره کاور کنید. حباب‌ها عمدتا هنگام اعمال کاور بدنه ایجاد می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید کار بی‌نقصی داشته باشید این موارد را با تکنسین در میان بگذارید.

به یاد داشته باشید که با توجه به ماهیت کاور ، ایجاد برخی از حباب‌ها روی سطوح گرد اجتناب‌ناپذیر است. خیلی از مواقع مشتریان تفاوت میان PPF و کاور را نمی‌داند و باعث گیج شدن آنها می‌شوند در یک نگاه کلی، ppfها نازک‌تر، سبکتر و شفافتر از کاور و یا رپ (Wrap) هستند. از طرف دیگر این کاورها محصول سنگین‌تری هستند نصب آن آسان‌تر هستند و پوشش مضاعفی دارند.

ازطرف دیگر، PPF رنگی وجود ندارد. معمولاً کاملاً شفاف و بسیار سبک‌تر هستند در دو حالت مات و براق موجود می‌باشند و در صورت بروز خراش (تا حد معینی)، در گرما خود به خود بهبود می‌یابد. راه دیگری که می‌توانیم تفاوت بین این دو را بیان کنیم این است که از کاورها بیشتر برای بهبود نمای اتومبیل و محافظت استفاده می‌شوند ولی از PPF برای محافظت از رنگ استفاده می‌شود.

IMG 20200913 093536

کاور بدنه خود را کجا انجام دهیم؟

بسیاری از مجموعه‌های دیتیلینگ در سطح شهر هستند که خدمات کاور بدنه را انجام می‌دهند. اما مجموعه دیتیلینگ شیکرپ با دارا بودن یک کادر حرفه‌ای و متخصص در زمینه کلیه خدمات دیتیلینگ یکی از مجموعه‌هایی است که کاور بدنه خودرو را انجام می‌دهد. این مجموعه علاوه بر اینکه از برندهای معروف کاور آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی استفاده می‌کند، دارای نمایندگی انحصاری برند Carbins نیز می‌باشد. این مرکز کاورهایی با تنوع رنگی بی‌نهایت را در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار می‌دهد.

همان‌طور که اشاره شد کلیه خدمات دیتیلینگ شامل بادی فنس (PPF)، سرامیک بدنه ، صفر شویی، رفع کدری چراغ و صافکاری نقاشی، در شیکرپ ارائه می‌شود. به علاوه محیط بسیار شیک و حرفه‌ای دارد و زمان انجام خدمات را به کمترین حد رسانده تا مشتریان آسوده خاطر باشند همچنین برای رفاه بیشتر، مشتریان می‌توانند اتومبیل خود را با خودروبر به مرکز فرستاده و به همین ترتیب پس از اتمام کار دریافت نمایند.

نشانی مرکز : تهران، اتوبان بابایی، خیابان هنگام، نبش میدان هنگام، خیابان یا مهدی، مجتمع خودرویی شبنم

تلفن مرکز: 22971526

تلفن همراه مدیریت: 09122081807 فرهود حسینی

آدرس وب‌سایت: www.chicwrap.ir

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.