کد مطلب: ۴۸۳۹۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برتری عرضه بر تقاضا / روند مثبت خودرویی‌ها و پالایشی‌ها

برتری عرضه بر تقاضا / روند مثبت خودرویی‌ها و پالایشی‌ها

با شروع معاملات بازار سهام امروز عرضه در نمادهایی چون فولاد، فملی و گروه بانکی باعث شد تا شاخص کل بعد از رشد 7 هزار واحدی عقبگرد کند و 10 هزار واحد ریزش داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که با شوع معاملات بازار سهام شاخص کل رشد 10 هزار واحدی داشت اما در ادامه روند معاملات فشار عرضه در برخی نمادهای بنیادین و کلیت بازار سهام باعث عقبگرد 10 هزار واحدی شاخص کل شد و شاخص کل به یک میلیون و 570 هزار واحد رسید، در این میان شاخص هم‌وزن نیز حدود نیم درصد افت داشته و نشان از بازار در صف‌های فروش دارد.

در حالی که قیمت ارز در بازار به 30 هزار تومان رسیده بازار سهام واکنش مثبتی به این افزایش قیمت نداشته و به نظر می‌رسد تا انتخابات آمریکا بازار روند سینوسی و روند تعادلی و نوسانی شاخص کل ادامه داشته باشد، همچنین سهم‌های ارزمحور که در دوره اصلاح عملکرد خوبی داشتند در حال حاضر روندی نزولی دارند و به قیمت ارز توجهی ندارند.

بازار 22 مهر

نمادهای خودرویی اما روند خوبی در بازار سهام دارند و نماد خودرو از تاثیرگذاران بر شاخص کل است و رشد چشم‌گیری در هفته اخیر داشته و به نحوی لیدر بازار شده است، اما امروز نماد خساپا روندی منفی دارد و صف فروش تشکیل داده است.

صف‌های فروش بازار سهام شاید به دلیل ممنوعیت نوسان‌گیزی روزانه باشد و این قانون باعث می‌شود عرضه برای روز بعد جمع شود و روز بعد به دلیل سنگین شدن حجم این عرضه برای بازار سهام مشکل ایجاد می‌شود.

بازار 22 مهرر

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای شپنا، خودرو و شتران بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشتند و نمادهای کگل، وبملت و وپارس بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را داشتند.

به نظر می‌رسد روند تعادلی به بازار سهام بازگشته است و روند نزولی بازار سهام دیگر مانند دوره اصلاح سنگین و ریزشی نیست بلکه شاخص کل در محدوده‌ای نوسان می‌کند و حتی این نوسان در کلیت بازار هفته بازدهی مثبت دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.